Komunikace je pro budování každého dlouhodobého vztahu klíčová. Ani ty obchodní nejsou v tomto ohledu žádnou výjimkou. Jakkoliv úspěšná je vaše společnost při získávání nových zákazníků, nemusí se to vždy projevovat ve schopnosti přeměnit tyto nové kontakty v dlouhodobé, a především pak ziskové vztahy. Co tedy děláte pro to, abyste své klienty udrželi a oni ani na vteřinu neuvažovali o přechodu ke konkurenci? Pojďme se podívat na pilíře efektivní komunikace, které by měly být vlastní každému, kdo přichází do kontaktu s klienty.

 

Buďte ve vztahu ke svým klientům transparentní

Transparentnost je základním stavebním kamenem komunikace. Bez ohledu na to, jak dobrou nebo špatnou zprávu zrovna nesete, musíte svým klientům vždy říct, jak se věci skutečně mají. Berte to tak, že jste zčásti zodpovědní za podnikání někoho jiného. A ten někdo si rozhodně zaslouží přesně vědět, jestli se definované cíle daří plnit, a tím spíše, pokud se to nedaří.

Jak to může vypadat v praxi? Ukažte, jak jste v daném měsíci rozdělili peníze na jednotlivé oblasti. Vytvářejte reporty a sdílejte se svým klientem obrazovku, aby viděl všechny informace, které máte vy sami k dispozici. Tvorbou reportů nemusíte trávit hodiny. V Lamaelu je to snadné, protože všechny výstupy dostanete doslova na pár kliknutí. Stejně jednoduché je to i s následnou přípravou faktur.

 

Mluvte jazykem svého zákazníka

Stručně řečeno, nalaďte se na stejnou notu. Nečiní vám problém přizpůsobit se a komunikovat s rozličnými typy lidí? V tom případě máte z poloviny vyhráno. Někteří klienti s vámi budou mluvit velmi formálně a jiní zase jako s přáteli. Vždy jim říkejte to, co chtějí slyšet. Klidně se s vámi vsadíme, že to nejsou odborné termíny a hantýrka.

Tip: Děláte si těžkou hlavu z toho, jak si specifické chování jednotlivých klientů zapamatovat? Udělejte si k nim poznámky! Všechny informace tak budete mít na jednom místě. Před schůzkou si pak stačí připomenout, který z klientů rád mluví o své rodině a koníčcích a u kterého je lepší tyto zdvořilostní fráze přeskočit a věnovat se byznysu.

Ve svých kontaktech udržujte pořádek už od momentu jejich vytvoření. K efektivní správě vám pomohou i štítky.

Jakých dalších pravidel byste se měli držet?

 

Desatero úspěšného obchodního manažera

 

  1. Zaměřte se na svůj tón. Není důležité jen to, co říkáte, ale i jak to říkáte.
  2. Neverbální komunikace. Nezapomínejte na řeč těla a udržujte oční kontakt.
  3. Aktivně naslouchejte. Nenechte svou mysl bloudit a vnímejte klientovo sdělení.
  4. Buďte struční a konkrétní. Vaše zprávy by měly mít jedno hlavní sdělení.
  5. Prosím a děkuji. Slova, která rozhodně zařaďte do svého slovníku.
  6. Připravujte se na schůzky. Zamyslete se nad dotazy, které by mohly zaznít.
  7. Zjistěte vše potřebné. Raději se ptejte, než abyste ze schůzky odcházeli zmatení.
  8. Shrňte to nejdůležitější. Na závěr vždy shrňte, k jaké domluvě došlo.
  9. Šetřete klientův čas. Jděte rovnou k věci a řekněte, co konkrétně od něj potřebujete.
  10. Obal prodává. Dbejte na vizuální stránku vaší korespondence.

 

Projektový nástroj má pozitivní vliv na úroveň komunikace s klienty

Společnost Project.co provedla v roce 2020 průzkum, do kterého zapojila 238 podniků coby respondentů. Zjišťovala, jaké nástroje používají a jak sami hodnotí úroveň komunikace s klienty. 65 % podniků využívá pro komunikaci s klienty e-mail a pouze 12 % z nich to považuje za efektivní. Zároveň bylo zjištěno, že 22 % z respondentů používá projektový nástroj a svou úroveň komunikace hodnotí výborně.

Klienty od spolupráce s konkrétní společností nejvíce odrazuje fakt, že musí sdílené informace opakovat více lidem. Právě tomu lze zabránit používáním projektového nástroje, kde jsou data dostupná všem kolegům.

Potřebuje vaše produktivita pořádně nakopnout? Propojte si svůj e-mail s projektovým nástrojem Lamael a mějte všechny informace o klientech a projektech na jednom místě.

Související témata

Související články

Blockchain: Transparentnost, bezpečnost a automatizace vašich projektů

Blockchain: Transparentnost, bezpečnost a automatizace vašich projektů

Jistota v nejistých časech: Jak sestavit krizový plán, díky kterému zůstane váš byznys stabilní

Jistota v nejistých časech: Jak sestavit krizový plán, díky kterému zůstane váš byznys stabilní

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}