Marketing je jednou ze zásadních složek úspěchu. Instagram marketing je navíc možností, jak ukázat příběh a oslovit mladší publikum. Díky úspěšnému marketingu na Instagramu navíc můžete zákazníky přesvědčit, že jste lepší než ostatní a vybudovat si jejich důvěru. Co to všechno obnáší a tři nejdůležitější zásady, jak to dělat dobře, jsme pro vás sepsali do článku.

Proč dělat marketing na Instagramu, nestačí to na Facebooku?

Víte, pravda je taková, že být za každou cenu na všech sociálních sítích není vždy výhra. Zbytečně potom plýtváte energií, časem a pravděpodobně i penězi na něčem, co vás nespasí. Než začnete propagovat na sítích, doporučujeme udělat si průzkum, nebo alespoň analýzu dat, abyste zjistili, kde je vaše cílové publikum a kde je pro vás efektivní se prezentovat.

Tip: Pokud se rozhodnete pro reklamu na Facebooku, podívejte se nejdřív jak ji rozhodně nedělat.

Instagram je pro mladé, na texty zapomeňte

To je věta, kterou můžete slyšet z různých zdrojů, není to ale tak úplně pravda. V čem je tedy Instagram marketing specifický?

Věková skupina 18–34

Prozatím se věková skupina na Instagramu pohybuje stabilně mezi 18 a 34 lety. Je sice pravda, že Facebook původně působil taky jako platforma pro mladé a dnes už na něm najdeme téměř všechny, ale tak daleko Instagram ještě není. Najdete vaši cílovku na Instagramu?

Vizuál

Je pravda, že na Instagramu musíte zaujmout nejdříve fotkou, obrázkem, nebo videem. Text je až sekundární a málokdo se k němu dopracuje, pokud se nezastaví právě nad fotkou nebo grafikou. Zkuste šokovat, hrát na emoce nebo otevřít kontroverzní téma, aby se uživatelé nad vaším příspěvkem zastavili.

Hashtagy

Hashtagy jsou pro Instagram marketing základem. Správně zvolené hashtagy se vám můžou postarat o velmi dobrý organický dosah a přivést vám tak fanoušky, kteří by vás normálně nikdy neobjevili. Omrkněte, jaké používá konkurence, nebo si vymyslete vlastní.

Tip: Zvažujte, zda ke spolupráci oslovit influencera? Přečtěte si nejdřív náš článek o influencer marketingu.

Začátky jsou vždycky těžké

Než přejdeme ke konkrétním tipům na Instagramový marketing, zopakujme si základy. Dejme tomu, že už znáte svoji cílovku a rozhodli jste se, že je pro vás Instagram ta správná platforma pro marketing. Dalším krokem, na který nesmíte zapomenout, je určit si cíle a strategii, jak jich dosáhnout.

Co chcete na Instagramu prodat? Proč by si to měli zákazníci koupit? Co umíte líp než vaše konkurence? Odpovězte si na tyto otázky a rozhodněte se, jak budete svůj příběh vyprávět.

Tip: Zákazníka ve skutečnosti nezajímá vaše firma, ale jeho vlastní prospěch. Přečtete si, jak ho zaujmout a čemu se vyhnout.

#1 Používejte stories – interaktivně

Fakt, že na Instagramu vedou stories pro vás, doufáme, není novinkou. Díky jejich umístění nahoře na obrazovce mají ale mnohem větší dosah než vaše příspěvky, a tak byste si na nich měli dát extra záležet.

Ptejte se na názor: Všichni doufají, že jejich názor někoho zajímá, ale málokdy mají možnost ho někde beztrestně projevit. Ukažte svým fanouškům, že jste na jejich názor zvědaví a uspořádejte třeba anketu.

Používejte samolepky: Instagram nabízí spoustu samolepek, včetně těch interaktivních. Hoďte si na fotku produktu slider a zeptejte se, jak se líbí. Také můžete přidat samolepku s otázkou, nebo swipe up, který uživatele přesměruje na vaše webovky. Vyhrajte si s tím!

Sdílejte ve stories svoje příspěvky: Bude na ně tak mnohem líp vidět a upoutáte pozornost i na ty, které by jinak v newsfeedu uživatele zapadly.

#2 Engagement je dortík pro algoritmy

Tak jim dejte nažrat…čím více budou mít vaše příspěvky lajků, komentářů a sdílení ve stories, tím je budou mít algoritmy raději. Musíte se prostě umět trochu prodat. Jak už jsme zmiňovali výše, nejúčinnější jsou emoce a kontroverze. Fungovat ale může taky CTA (call to action, neboli výzva k zapojení). Řekněte uživatelům, co mají dělat, co napsat do komentů, s čím se pochlubit…prostě jim dejte najevo, že vám jde o ně, a ne o jejich lajky (i když to nemusí být nutně pravda).

#3 Nezapomínejte na správu

Už vidíme, jak jste celí unešení ze svých originálních storíček a skvělých popisků u fotek. No to tleskáme, nezapomínejte ale ty nudnější analyticko-správcovské potřebnosti.

Vytipujte si časy: Zjistěte, kdy jsou vaši fanoušci nejčastěji online a podle toho uzpůsobte dobu, kdy budete příspěvky přidávat.

Zveřejňujte pravidelně, ale ne příliš: Algoritmy upřednostňují pravidelnost. Nastavte si tedy ideální počet příspěvků týdně (podle interakce s publikem) a dodržujte ho. Mrtvý feed nepůsobí důvěryhodně a záplava příspěvků v jednom dni vám ubere na dosahu.

Reagujte: Správa vašeho příspěvku nekončí tím, že ho zveřejníte. Odpovídejte na komentáře, repostujte odpovědi fanoušků, nebo tagování vaší stránky ve stories. Prostě a jednoduše, odměňte aktivní fanoušky tím, že je s nimi komunikujete. Budou vás mít radši.

Perlička na závěr

Je nám jasné, že to na vás zezačátku může působit hrozivě a máte chuť to radši vzdát. To by ale byla škoda. Díky tomu, že síla marketingu na Instagramu a Facebooku pořád roste, existuje na internetu i mimo něj spoustu návodů, jak na to. Zkuste tomu dát šanci, a začněte třeba tím, že si zjistíte více o content marketingu

Související témata

Související články

Jak zvýšit povědomí o značce a zadarmo? Využijte UCG

Jak zvýšit povědomí o značce a zadarmo? Využijte UCG

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Marketingový model AIDA vám přinese nové zákazníky

Marketingový model AIDA vám přinese nové zákazníky

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}