Integrace umělé inteligence (AI) do tvorby a distribuce videí významně mění strategie virálního marketingu. Nabízí nevídané příležitosti pro marketéry ke zvýšení zapojení publika, zefektivnění produkce obsahu a personalizaci uživatelských zážitků. Tento článek se zabývá transformačním dopadem AI na virální video marketing a poskytuje vhledy, jak tuto technologii využít pro efektivní marketingové strategie.

Transformace tvorby videí pomocí AI

AI výrazně zjednodušila proces tvorby videí, nabízí nástroje, které pomáhají s představivostí, psaním scénářů a editací videí. Nástroje jako ChatGPT pro psaní scénářů a Runway AI pro odstraňování objektů ve videích výrazně zefektivnily a zpřístupnily proces tvorby obsahu. Tyto pokroky posílily roli videoprodukce tím, že umožňují marketérům s různou úrovní odbornosti produkovat kvalitní a chytlavý obsah.

Tip: Přečtěte si náš článek o tom, jak se generativní AI ocitá v centru pozornosti.

Zákazníci jednají více na základě emocí

Studie společnosti Gallup se snažila odpovědět na otázku, co motivuje spotřebitele, aby zůstali věrní značce. A zda jsou především racionálními aktéry, nebo je pohání impuls, vášeň a cit. Vědci zkoumali tuto otázku po celá desetiletí pomocí různých metod. Vlastní výzkum společnosti pak zjistil, že asi 70 % rozhodnutí se zakládá na emocionálních faktorech a pouze 30 % na těch racionálních. Vaše video tedy musí takzvaně zahrát na city.

Chcete-li zaujmout své cílové publikum, měli byste do svého video marketingu začlenit tři druhy videí:

  • Propagační videa (Elevator Pitch): Tyto krátké spoty rychle představí vaši značku a to, co nabízíte. Během několika minut můžete divákům ukázat, o co jde ve vašem produktu nebo službě.
  • Video Sales Letter (VSL): Jedná se o video verzi prodejního sdělení. Je navržené tak, aby prodávalo váš produkt nebo službu s využitím jazyka, který oslovuje cílovou skupinu, vytváří emocionální spojení se divákem, poskytuje důkazy o hodnotě produktu a jasně zdůrazňuje výhody, které zákazník získá.
  • Aktuální novinky nebo videa s aktualizacemi z oboru: Tyto snímky udržují vaše publikum v obraze o aktuálním dění ve vašem oboru. Jsou skvělé pro informování lidí o novinkách a zajímavostech.

Jak můžete umělou inteligenci při tvorbě videí využít?

1. Inspirace a psaní scénářů

Asi budete souhlasit, že pro většinu marketérů je nejtěžší částí procesu tvorby vymyslet ten skvělý světoborný nápad, ze kterého se všichni posadí na zadek. V tomto ohledu znamená používání umělé inteligence pro tvůrce zásadní změnu. Pro vytvoření rámce je nejsnadnější použít ChatGPT: stačí zadat správný prompt s informacemi o tom, jak dlouhé chcete mít video, v jakém stylu má být apod. Výsledky bývají podnětné. To ovšem nic nemění na tom, že se stále jedná jen o „hrubý náčrt“. Stále do toho musíte vložit i své úsilí – něco ze své kreativity, svůj pohled, lidský faktor.

2. Editace videa

Zde se zaměříme na AI nástroje pro postprodukci. Jedním z nich je Runway Al, který dokáže rychle odstranit objekty z pozadí videa. Určitě si někdy z minulosti vzpomínáte, jak to byl náročný proces. Pokud jste se někdy snažili odstranit z videa či obrázku pozadí, byl to setsakra zdlouhavý úkol. V tuto chvíli už to může i AI udělat za vás. Výsledky ale stále bývají v některých aspektech pozadu za lidskou prací, zejména v případech vyžadujících vysokou míru detailu a kreativního úsudku.

3. Přetváření dlouhých videí v krátká virální

V kontextu přetváření dlouhých videí na virální klipy hraje AI klíčovou roli při automatizaci procesu úpravy. Je schopná analyzovat video, identifikovat nejzajímavější části, extrahovat tyto segmenty a sestavit je do série krátkých klipů. To nejen ušetří čas a zdroje, ale také zaručí, že výsledné klipy jsou optimalizované pro virální sdílení. AI také dokáže analyzovat chování a preference publika, aby navrhla nejlepší časy pro zveřejnění těchto klipů a nejefektivnější platformy pro jejich distribuci. Mezi šest oblíbených nástrojů pro virální video marketing patří:

  • Content
  • Munch
  • Vidyo
  • Opus Clip
  • Descript
  • AutoPod
  • StreamYard

Tip: Konzistentní tvorbou zajímavých videí se můžete zobrazit statisícům či miliónům lidem. Více se dozvíte v našem článku Budujte brand: Zkuste sociální síť TikTok.

Budoucnost video marketingu

Budoucnost video marketingu s využitím AI představuje pro podniky velkou příležitost. AI umožňuje firmám přizpůsobit svá videa přesně na míru potřebám zákazníků a upravit marketingové strategie na základě analýzy dat. To přináší výhody pro značky i jejich klientelu. Právě teď je ideální čas začít využívat AI v content marketingu, abyste získali náskok před konkurenty.

Zajímají vás další novinky z marketingu? Sledujte náš blog.

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Jak zvýšit povědomí o značce a zadarmo? Využijte UCG

Jak zvýšit povědomí o značce a zadarmo? Využijte UCG

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}