Přesdíleli váš příspěvek na sociální sítích a komentáři pod ním se to jen hemží? Možná právě někdo doporučil váš produkt a rozšířil tak povědomí o vaší značce. Ano, právě teď jste svědky využití UGC v praxi. Zajímá vás, co přesně UGC znamená, jak funguje i co vám může přinést? Přečtěte si více v našem článku. 

Co je UGC?

Pod zkratkou UGC se ukrývá anglický pojem User Generated Content neboli obsah vytvářený uživateli. UGC je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zapojit své sledující do dění v online prostředí a získat jejich důvěru. 

UGC představuje organickou reklamu, jejímž prostřednictvím spokojení zákazníci sdílejí pozitivní doporučení mezi svými známými a přáteli. Když uvidíte značku, která sdílí obsah svých uživatelů, jako jsou videa, fotografie nebo tweety, jedná se právě o UGC. Tento proces se odehrává bez námahy ze strany firmy, rozšiřuje povědomí o značce a zvyšuje důvěru v ní. 

Jaké výhody přináší UGC pro značky? 

Existuje několik výhod, které obsah generovaný uživateli značkám přináší: 

  • Zvýšená důvěryhodnost a autorita – obsah vytvořený uživateli se považuje za důvěryhodnější než tradiční reklamy. 
  • Strategie s nízkými náklady – protože obsah vytvářejí sami zákazníci, nemusíte platit za kompletní tvorbu. Druhou možností je oslovit přímo uživatele sociálních sítí (UGC tvůrce), aby vaše produkty vyzkoušeli. Tito tvůrci jsou rozhodně méně nákladnější než influenceři, protože spolupracují formou barterové spolupráce (recenze za poskytnutí produktu zdarma). 
  • Zvýšení povědomí – není lepší forma reklamy než doporučení spokojených zákazníků. Sdílení obsahu s přáteli a sledujícími zvýší povědomí o značce. 
  • Rozšíření dosahu – když se mezi lidmi začne povídat o vaší značce, dosáhnete většího dosahu, a to přirozeně a bez námahy.  

Uživateli vytvořený obsah často generuje vyšší míru interakcí než tradiční reklamní příspěvky. Právě autentičnost a osobní přístup UGC jsou efektivnější než klasická reklama. 

Jak využít UGC ve svém podnikání?

Čím více se vaše značka objevuje v diskusích na sociálních sítích, tím ji algoritmy vyhodnocují jako důležitější a zvyšují tak její dosah. Když tedy někdo doporučí vaši značku svým přátelům, je velmi pravděpodobné, že získáte nové zákazníky. Ale jak toho docílit? 

Pokud chcete využít potenciál obsahu generovaného uživateli, musíte se soustředit na vytvoření kvalitního contentu, který přináší nějakou přidanou hodnotu. Tady je několik způsobů, které můžete vyzkoušet: 

  • Kvalitní obsah a nová kampaň – tvořte obsah, který uživatelům přinese hodnotu, naučí je něco nového nebo vysvětlí používání produktů. Vymyslete také kampaň, která zákazníky zaujme a namotivuje k dobrovolnému sdílení vašich produktů a jednou za čas můžete uspořádat soutěž. 
  • Sdílení pozitivních reakcí – pravidelně sledujte zmínky o vaší značce na sociálních sítích, a ty pozitivní sdílejte na svém profilu. Při přesdílení uveďte i jméno uživatele a poděkujte mu. 
  • Originální hashtag – vytvořte a propagujte vlastní originální hashtag a vyzvěte tím ostatní k jeho používání. 
  • Zapojení influencerů – více zviditelnit se můžete také prostřednictví influecer marketingu. Na oplátku za to získáte sdílení a pozitivní recenzi. 
  • Využití PPC reklamy – pokud máte k dispozici rozpočet na PPC reklamu na sociálních sítích, můžete díky ní rozšířit dosah, viditelnost a zvýšit zapojení uživatelů a zároveň i konverzní poměr. 

Tip: Přečtěte si, jak barvy vaší značky působí na ostatní. 

Pro snadnější orientaci UGC sledujte a vytvořte si tak například složku se screenshoty sdílených příspěvků, tabulku s přesdílenými odkazy a dalšími podrobnostmi (například tím, kde je sdílení úspěšnější).

Obsah generovaný uživateli může být nejen ekonomicky efektivní, ale také zvyšuje povědomí o značce, podporuje zapojení uživatelů a posiluje důvěryhodnost. Je to zkrátka skvělý nástroj pro rozvoj vašeho podnikání a budování pozitivního vztahu se zákazníky. 

Zajímají vás další novinky a trendy z oblasti marketingu? Sledujte náš blog.

Související témata

Související články

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Marketingový model AIDA vám přinese nové zákazníky

Marketingový model AIDA vám přinese nové zákazníky

6 tipů, které vám pomůžou v úspěšné akvizici zákazníků

6 tipů, které vám pomůžou v úspěšné akvizici zákazníků

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}