Lamael vs Jira

 

Toto je třetí článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.

Celkově se můžete těšit na 13 článků naplněných informacemi o funkcích, které tyto aplikace nabízejí, v přehledném a jednotném formátu, a nakonec se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.

 

O srovnávání projektových nástrojů

Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.

Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku nebo LinkedInu. Chybí vám nějaká funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.

 

První dojem z Lamaelu a z Jiry

Rozvržení obou aplikací je v mnoha ohledech podobné a nabízí vysokou míru personalizace. Uživatelé pracují na nástěnkách, kde vytvářejí úkoly a ty následně třídí do sloupců dle povahy či priority. Obě aplikace jsou vyvinuty tak, aby umožnily práci různě velkým týmům.

Obě aplikace jsou přehledné a dle mého subjektivního názoru není těžké se v nich zorientovat a naučit efektivně pracovat. V porovnání s Lamaelem se mohu zdát funkce Jiry poměrně osekané. Jejím hlavním záměrem bylo usnadnit práci v rámci týmu, kde se členové podílejí na vývoji softwaru. Bohužel ale nemají možnost komunikovat prostřednictvím interního chatu nebo na firemní nástěnce. Uživatelé nemohou zobrazit soubory v různých formátech, vyhledávat je pomocí štítků nebo odesílat e-mailem přímo z cloudu. Zatímco Lamael umožňuje práci s kontakty a obchodními případy, Jira toto rozšíření nenabízí. Stejné omezení platí také o fakturaci vykázané práce, pro kterou není možné stanovit hodinovou sazbu.

Lamael i Jiru lze spustit jak ve formě webového rozhraní, tak jako mobilní aplikaci.

Uživatelské prostředí a jazyk

Lamael je ryze český software, díky čemuž má veškerý obsah, podporu i návody v českém jazyce. Jednotlivé návody jsou dostupné ve formě videí i článků s fotografiemi. Jednotlivé návody najdete nejen na webu, ale také v aplikaci u jednotlivých funkcí.

Software Jira byl vyvinut společností Atlassian, která má pod sebou i nástroj Trello. Ten zakoupila v roce 2017. Ačkoli nějaká videa s návody v českém jazyce vznikla, kompletní prostředí Jiry češtinu nenabízí. Uživatelé mohou vybírat mezi třinácti světovými jazyky.

Lamael je k dispozici v různých cenových balíčcích, které se liší rozsahem funkcí a velikostí úložiště. Stejné rozdíly je možné vidět také u softwaru Jira, který lze využívat zcela zdarma u týmů do maximálního počtu 10 lidí. Tato varianta není časově omezená, ale je nutné brát v potaz, že nezahrnuje všechny funkce. Zpoplatněné balíčky lze vyzkoušet na týden zdarma.

 

Struktura karet

Správa obsahu vykazuje společné znaky. Uživatelé využívají při práci karty, na které nahrávají různé soubory a doplňují specifické informace. Díky tomu každý z týmu ví, kdo je zodpovědnou osobou a v jaké fázi se daný úkol nachází. Takový přehled je užitečný nejen pro kontrolu kapacit, ale také pro tvorbu reportů a statistik.

V případě obou aplikací lze jednotlivé úkoly třídit dle priority a termínu dokončení.

Uživatelé Jiry vytvářejí úkoly na kartách, které následně přesouvají mezi tematickými nástěnkami. Týmy mohou flexibilně plánovat způsobem, jaký nejlépe vyhovuje jim i povaze úkolu. Nástěnka pro oddělení marketingu může vypadat jinak než ta, kterou využívají vývojáři softwaru.

 

Lamael a Jira srovnání

 

Obdobou nástěnek Jiry je hlavní menu v aplikaci Lamael. Tam si mohou uživatelé překlikávat mezi kalendářem, e-maily, úkoly, projekty a podobně. Výhoda Lamaelu spočívá v tom, že si pamatuje, v jaké fázi jste úkol zanechali při posledním použití aplikace. Při dalším přihlášení tak pohodlně navážete tam, kde jste skončili.

Lamael disponuje i možností jednotlivé poznámky nahrávat. Pokud zrovna nemáte čas psát, nebo se vám nechce, své nápady pohodlně nadiktujete. Vše pak můžete sdílet se svými pracovníky v interní komunikaci nebo přímo u úkolů.

 

Podpora a návody

Lamael poskytuje komplexní podporu v českém jazyce. Uživatelé najdou všechny potřebné informace ve video návodech u jednotlivých funkcí nebo mohou komunikovat se specializovanými poradci, kteří pro ně připraví zaškolení na míru. Experti se postarají o onboarding, díky kterému se všichni členové týmu naučí využívat aplikaci správně a efektivně.

Na stránkách společnosti Atlassian, pod kterou Jira spadá, je k vidění řada výukových programů, které vysvětlí vše, co je třeba vědět o nákupu, užívání i personalizaci softwaru. mají možnost absolvovat certifikační kurz a vyzkoušet si funkce Jiry v rámci demo verze.

Funkce Jiry, které si oblíbíte

Za velký plus považuji přehlednost a možnost personalizace celého prostředí. Uživatelé se tak nemusí přizpůsobovat používané aplikaci, ale je to přesně naopak. Jednotlivé úkoly lze navíc velmi jednoduše přesouvat mezi sloupci a přidávat k nim různé poznámky.

Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc

V Lamaelu najdete zkrátka úplně vše – email, poznámky, CRM, výkazy práce, ERP, kalendář, notifikace, nástěnku, fakturaci, nástroje pro projektové řízení, soubory, aktivity i výkazy práce. Celou svou kancelář tak máte neustále u sebe ve formě webové či mobilní aplikace.

Nespornou výhodou je, že v rámci jednoho nástroje dojdete od vytvoření kontaktu až po fakturaci. Lamael navíc disponuje veškerou související podporou. Během pár kliknutí můžete zadat firemní data do ARESu nebo se napojit na českou banku.

Vývojáři Lamaelu mysleli opravdu na vše, a tak doplnili aplikaci také o záložku obchod, na které můžete spravovat všechny své obchodní příležitosti a zároveň i databáze kontaktů.

 

Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy Jiru?

Dle mého názoru je Jira vhodná především pro menší týmy, pro které je klíčové mít přehled o aktuální fázi probíhajících úkolů. Určitě se najdou i velké týmy, kterým bude práce s Jirou vyhovovat, ale takové budou zřejmě využívat i další nástroje.

Jira nabízí i řadu doprovodných funkcí, ale svým rozsahem se nedají srovnat s Lamaelem. Chybí zde možnost vykazovat čas u úkolů, chatovat s kolegy a spravovat databázi kontaktů. Za nedostatečné považuji i absenci fakturace a všech souvisejících činností, kvůli kterým není možné považovat tento nástroj za komplexní a bylo by nutné propojit ho s dalšími aplikacemi.

Vzhledem k tomu, že Jira nedisponuje českou mutací, je nezbytné ovládat některý ze 13 světových jazyků, které jsou k dispozici. Osobní průvodce vytvořený pro účely onboardingu je sice velmi rozsáhlý a zahrnuje veškeré nezbytné informace, ale v porovnání s video návody se jeví jako nepřehledný.

Lamael je intuitivní a zahrnuje veškeré funkce nezbytné pro chod firmy i projektů v jedné jediné aplikaci. Pohodlně tak vyřešíte zadávání i kontrolu úkolů, projektové řízení, sledování docházky, chatování i fakturaci.

Doufám, že jste v tomto článku našli odpovědi a představa o obou aplikacích je teď mnohem jasnější. Přečtěte si také srovnání Lamaelu a Trella nebo srovnání Lamaelu s Monday.com. V příštím článku se můžete těšit na porovnání Lamaelu a Wriku.

 

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}