Jistě jste v posledních týdnech zaznamenali, že se mezi blogovými články začaly objevovat i srovnávačky. V rámci těch se zaměřujeme na rozdíly mezi Lamaelem a ostatními nástroji pro projektový management. Proč jsme se ale do takového projektu vůbec pouštěli, v čem vidíme přidanou hodnotu a co všechno jsme museli udělat, než jednotlivé články mohly vzniknout? Pevně věříme, že dnešní článek vám na všechny zmíněné otázky odpoví.

 

Hledali jsme nástroj, který nám uvolní ruce od operativy

Myšlenka na vývoj vlastního nástroje projektového plánování vycházela z naší vlastní potřeby. Hledali jsme aplikaci, která umožní vést týmy, projekty a poskytne i veškeré funkce nezbytné pro řízení firmy jako celku.

Přirozeně jsme se zajímali o situaci na trhu a seznamovali se s dostupnými variantami. Jaké nástroje jsou momentálně k dispozici s českým prostředím? Existuje komplexní nástroj, který nebude nutné integrovat s dalšími? Pomůže mi podpora s onboardingem?

Hledání nebralo konce a my měli stále pocit, že jsme nijak nepokročili a ideální nástroj je v nedohlednu. Jelikož jsme se nechtěli smířit s žádným polovičatým řešením, pustili jsme se do vývoje toho ideálního vlastními silami.

 

Jak to celé začalo?

Když už jsme se do tak velkého projektu pustili, chtěli jsme zajistit, že z něj budou mít užitek i další firmy a jednotlivci. Začali jsme tedy řešit jejich reálné potřeby a tomu uzpůsobili prostředí i rozsah funkcí.

Tím, že jsme si sami prošli kolečkem hledání ideálního nástroje, jsme získali detailní představu o tom, co který z nich nabízí. Na druhou stranu jsme postrádali přehled, který by nejdůležitější poznatky a hlavní rozdíly shromažďoval na jednom místě. Upřímně nás nenapadly žádné důvody, proč bychom neměli něco takového sami vytvořit, a tak jsem se pustili do díla. I díky tomu si můžete přečíst již několik obsáhlých článků, které odpovídají na otázky, pro koho jsou jednotlivé nástroje vhodné, jak se v nich pracuje a jaké funkce nabízí.
Jedním z hlavních motivů pro tvorbu srovnávaček bylo získání podkladů a cenných informací pro náš vlastní vývoj a následné zlepšování již existujícího nástroje Lamael. Díky tomuto podrobnému zkoumání zjišťujeme, kde máme mezery a o jaké funkce bychom měli aplikaci rozšířit, aby šetřila uživatelům čas a pomohla jim s rutinními úkoly.

Aplikaci vytváříme i pro naše vlastní potřeby, což je naším hnacím motorem. Chceme pracovat efektivně a hledáme způsoby, jak toho dosáhnout.

Srovnání Lamael versus Trello

 

Článkům předcházela důkladná příprava

Tuto misi nebereme ani v nejmenším na lehkou váhu. Sestavili jsme tým lidí a pustili se do práce. Poctivě jsme otevřeli každou z porovnávaných aplikací, abychom se seznámili s jejím prostředím, účelem a funkcemi. Kromě toho jsme zkoumali i dostupná rozšíření a další možnosti personalizace. Zaměřili jsme se na proces onboardingu a rozsah nabízené podpory. Zjišťovali jsme, jaké balíčky služeb jsou v nabídce a jak se pohybují jejich ceny.

Vytvořili jsme přehlednou tabulku, do které jsme zaznamenali funkce z oblasti správy úkolů, projektového řízení, vykazování času, fakturace, týmové spolupráce, práce s kontakty i soubory a nezapomněli jsme ani na řízení obchodních případů.

Aby bylo porovnání maximálně objektivní, zvolili jsme si jednoduché hodnotící kritérium. Disponuje aplikace danou funkcí nebo ne? Na základě toho jsme postupně vyplnili všechna pole tabulky a získali tak podklady pro samotné články.

Chtěli jsme obsáhnout nejen to, jak aplikace fungují, ale i to, jak jsou vizuálně řešené. Vytvořili jsme si vlastní účty. Náš tým se vžil do role uživatelů, kteří nástroj reálně používají při své každodenní práci. Zkusili spravovat projekty nebo komunikovat nad úkoly. Celý proces jsme zaznamenali a získané obrázky doplnili do článků.

Vedle toho jsme ke každému článku přidali subjektivní názor lidí, kteří aplikaci vyzkoušeli. A sice první dojem po otevření aplikace spolu s přehledem funkcí, které jsme si zamilovali. Pro články jsme zvolili jednotnou strukturu, díky čemuž je výstup přehledný a rychle se v něm zorientujete.

 

Závěrem

Věříme, že získané poznatky vám pomohou vybrat nástroj, který bude korespondovat s vašimi konkrétními potřebami a představami. Zároveň jsme si jistí, že se díky tomu celý proces výběru nejen usnadní, ale také značně urychlí.

Zajímá vás o porovnávaných aplikacích něco konkrétního, ale v dosud publikovaných článcích jste nenašli odpověď? Neváhejte se na nás obrátit prostřednictvím komentářů.

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}