Jak vytvořit pracovní prostor pro váš podnik

pracovní prostor

Příjemné prostředí, přehlednost práce, delegování úkolů bez nevraživosti – je vaše firma pro zaměstnance „zemí zaslíbenou“ nebo integrita kolektivu pokulhává? Ať už jste typ šéfa, který chce pro členy svého týmu ty nejlepší podmínky, nebo prostě jen vyžadujete spolehlivost při plnění zakázek, bezproblémové fungování pracovních vztahů uvnitř firmy je klíčem k úspěchu.

 

Firemní komunikace

Znáte ten dojem z některých společností, kde „levá ruka neví, co dělá pravá“? Zajímá vás, jestli se to týká i vaší firmy? Dobrý pozorovací úhel získáte prozkoumáním komunikačních kanálů, které vedou od vaší společnosti „směrem ven“. Může to být marketing, HR (personální oddělení) nebo PR (oddělení pro styk s veřejností).

Pokud u vás ve firmě všichni táhnou „za jeden provaz“, pak v případě, že se chystáte například vystavovat na veletrhu, mají všichni spolupracovníci v emailovém podpisu umístěný banner s pozvánkou k navštívení vašeho stánku. Tenhle „level“ obvykle zvládá většina firem, ale stejnou optikou je potřeba se podívat i na ostatní významné události. Je celkem obvyklé, že „řadoví pracovníci“ nemají ani tušení o tom, že šéf například sdílel na LinkedIn post s představením nového projektu, do kterého bude vaše firma dodávat produkty. Přitom obchodníci by se o takovém článku mohli zmínit svým zákazníkům.

Lamael má pro tyto účely firemní nástěnku, která dokáže nahradit nepopulární celofiremní porady. Nikdy zřejmě nedosáhnete zaujetí všech, ale vytvořením prostoru pro „společenský život ve firmě“ můžete podnítit pocit sounáležitosti, a třeba získat i nějaké návrhy na inovace.

 

Přehledný interní systém

V dobře fungujícím kolektivu by každý měl znát úkoly, za které nese odpovědnost, a proto by se nemělo stát, že se třeba dva obchodníci „setkají“ nad stejným zákazníkem. V praxi to ale není výjimkou a existují pro to jednoduché důvody – registrovaný zákazník například vytvoří objednávku bez přihlášení. Podobné je to při zahájení komunikace zákazníka s produktovým manažerem s následným překlopením kontaktu na obchodní oddělení nebo při předávání informací mezi obchodem a marketingem.

Efektivní tok informací podpoří firemní chat nebo „místo“ pro nezařazená data. Ani jedno bohužel v běžném CRM nikdy nenajdete. V Lamaelu k tomuto účelu můžete založit „projekt“ pro určitý typ posbíraných poznámek a odkazovat na něj přímo v integrovaném chatu.

Z každého přijatého telefonátu může kterýkoli z členů týmu vytvořit krátký zápis, uložit ho do poznámek a připojit k němu označení projektu – například „Ke zpracování – reklamace“. (Návod pro vkládání projektů, souborů apod.) Ve výsledku nerušíte reklamační techniky od práce přepojováním hovorů a na žádný požadavek zákazníků se nezapomene. Když poznámku někdo převezme, jednoduše ji změní na aktivitu nebo úkol se záznamem o průběhu zpracování. Podobné řešení je pro všechny zúčastněné mnohem příjemnější než přeposílání e-mailů a urgencí.

 

Shrnutí

Pravidelné střídání fází ekonomického růstu a stagnace může zdánlivě vést k úvahám, zda je potřeba starat se o firemní kulturu, když vždycky přijde doba, kdy bude nadbytek pracovní síly a tým snadno doplníte nebo vyměníte. Nezapomínejte však na to, že nastupující generace mladých lidí může mít vyšší požadavky na pracovní prostředí a zároveň má mnohem blíž k tomu založit si vlastní podnikání.

Postup pro zabydlení firmy v Lamaelu najdete v návodu Jak vytvořit pracovní prostor pro váš podnik.

Pošli to dál!

Pavla Rýgrová

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: