Vystavit prodejní dokument s nabídkou nebo objednávkou a fakturu je víceméně jednoduchá záležitost. Jediným zádrhelem bývá nepřátelské CRM, které se dožaduje vyplnění velkého množství povinných polí a nespočtu kliknutí. V tomto článku se ale zaměříme na pozadí procesů z pohledu zákazníka, u kterého si chcete budovat důvěru.

 

Nabídka zboží a reálné skladové zásoby

Nabízet na internetu zboží k prodeji je v dnešní době opravdu hodně jednoduché. E-shopy rostou jako houby po dešti, ale kvalita trochu kolísá. Jedním ze zásadních bodů je uvedení reálné skladové dostupnosti produktů, na které někteří on-line prodejci nedbají. Před pár lety jsem v roli obchodníka nerozuměla tomu, proč mi volají zákazníci s dotazem, zda je konkrétní produkt opravdu skladem. Tato informace byla u každého produktu napsaná hned pod cenovkou. Stejnou záhadou pro mě bylo, proč se ujišťují, zda ten poslední kus je „nové zboží“.

Smutnou pravdou je, že některé e-shopy stále nemají kontrolu nad tím, zda uvedená dostupnost produktů odpovídá reálným skladovým zásobám a v době čekání na další dodávku zboží pouští do prodeje vrácené kusy za plnou cenu. Je to samozřejmě krátkozraký přístup, ať už vyplývá z jakýchkoli pohnutek. Lepším řešením je 100% zodpovědnost k budování zákaznické důvěry, i když to trvá déle.

 

Nabídka služeb a on-line rezervace

Vystavení nabídky služeb v on-line prostředí je ještě snazší než prodej zboží. Čas, který ušetříte při založení webu bez zprovoznění funkcí e-shopu, můžete věnovat vyladění uživatelského komfortu. Internetoví uživatelé jsou zahlcení nabídkou, a proto preferují ty dodavatele, kteří jim poskytnou řešení poptávky rychle a pohodlně. Pokud prodáváte službu, věnujte trochu úsilí a umožněte potenciálním zákazníkům rezervovat si termín využití služby ve vašem kalendáři on-line. Většina dodavatelů služeb toto nenabízí, takže získáte velkou konkurenční výhodu.

 

Objednávky a předobjednávky

Výše popsané postřehy se vlastně přímo dotýkají i dalšího kroku v prodejním procesu – objednávek. Přechod mezi nabídkou a objednávkou může vyplnit ještě předobjednávka. Pokud se potýkáte s přemírou nabídek respektive poptávek po službách v budoucnu nebo po zboží, které teprve dorazí na sklad, zkuste je roztřídit podle skutečného zájmu pomocí předobjednávek. Rozdíl mezi nabídkou a předobjednávkou je v zaplacené záloze. Někteří zákazníci totiž požádají o rezervaci termínu služby či počtu kusů zboží z další dodávky a později jejich zájem zmizí. Záloha je dobrým ukazatelem reálného úmyslu uzavřít obchod.

 

Faktury na závěr

Pokud jste správně podali nabídku a uzavřeli objednávku, pak je fakturace pouhým administrativním zakončením procesu. Postačí, když pohlídáte, že na faktuře je uvedeno vše tak, jak jste se se zákazníkem domluvili, a zkontrolujete, že platba dorazila včas.

Aby všechno fungovalo jak má, potřebujete spolehlivý nástroj – prohlédněte si návod pro aplikaci Lamael Jak vystavovat nabídky, objednávky a faktury a zjistíte, že prodejní dokument se dá vystavit snadno a rychle.

 

Související témata

Související články

Blockchain: Transparentnost, bezpečnost a automatizace vašich projektů

Blockchain: Transparentnost, bezpečnost a automatizace vašich projektů

Jistota v nejistých časech: Jak sestavit krizový plán, díky kterému zůstane váš byznys stabilní

Jistota v nejistých časech: Jak sestavit krizový plán, díky kterému zůstane váš byznys stabilní

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}