• Domů
  • |
  • Blog
  • |
  • Jak používat nástěnku pro komunikaci v teamu – Lamael

Jak používat nástěnku pro komunikaci v teamu – Lamael

Máte firemní nástěnku? Nástěnka nemusí být jen korková plocha v dřevěném rámečku nebo magnetická tabule. V některých firmách používají třeba monitor, který zobrazuje aktuální statistiky prodeje. Podoby a provedení se liší, ale hlavní funkce nástěnky zůstává stejná – sdílení informací. Pokud se právě chystáte ji založit, pak v tomto článku najdete inspiraci.

 

Firemní nástěnka a nástěnka pro firmu

Používaná nástěnka je jako otevřené okno do firmy, ve kterém na první pohled vidíte náznaky interní kultury, týmové nálady a typ informací, které jsou považované za důležité. Z obsahu nástěnky v některých společnostech odvodíte pouze ambice vedení firmy.

Týmová nástěnka může fungovat stejně jako sociální síť, kam pozvete publikum s nabídkou prostoru pro podílení se na tvorbě obsahu. Z podstaty věci by k ní tedy měli mít přístup jen členové týmu a je lepší poskytnout i určitý „stupeň ochrany soukromí“. V tom je rozdíl mezi fyzickou nástěnkou, kterou pověsíte na zeď, kde je všem na očích, a virtuální nástěnkou v aplikaci.

Fyzické nástěnky se výborně hodí pro sdílení firemních hodnot a materiálů, které byste umístili do výlohy obchodu na ulici, případně pro organizační pokyny. Týmová nástěnka má ale úplně jiný účel, a aby jej mohla plnit, potřebuje mít své zázemí.

 

Nástěnka a brainstorming

Aby nástěnka plnila v týmu svou funkci, využijte možnost komentářů a rozvinutí komunikačního vlákna u příspěvků. Čas od času může z takového improvizovaného brainstormingu vyplynout dobrý nápad.

Pokud na virtuální nástěnku vyvěsíte kartu s informací o plánované strategické poradě a vyzvete kolegy, aby přispěli se svými návrhy řešení, zvládnete většinu agendy probrat mnohem přirozenější formou mimo poradu. Proces využijte i v opačném pořadí – na nástěnku přidejte kartu s klíčovými body, které na poradě zazněly, a pozvěte kolegy ke komunikaci nad dalším postupem a převzetím zodpovědnosti za zpracování jednotlivých úkolů. Řečeno jinými slovy, představuje nástěnka ideální místo pro naplánování next steps a follow-up = zadání kroků k realizaci a podpory zužitkování všech souvisejících příležitostí.

 

Nástěnka pro aktuality a úspěchy

Nejběžnější využití nástěnky je sdílení aktualit a úspěchů. Existují dvě základní varianty, jak to může fungovat. Buď zadáte správu nástěnky například asistentce, která sem bude pravidelně přidávat nutné minimum informací, nebo se pokusíte motivovat členy týmu k přirozenému zájmu o dění na nástěnce a interakci z vlastní iniciativy. Třetí variantou je kombinace obojího. Dosažené úspěchy za uplynulé období vyhodnotí a zveřejní vedoucí týmu nebo asistentka a zodpovědnost za přidávání aktualit necháte „kolovat“ v týmu jako štafetu. Z dobře nastavených pravidel se časem vyvine automatický koloběh sdílení informací.

 

Shrnutí

Fungující firemní nástěnka slouží jako komunikační kanál i sběrné místo a „překladiště“ pro nápady a související úkoly. Příjemné prostředí podpoří veřejná pochvala za dobře odvedenou práci.

Elektronickou nástěnku můžete začít používat už dnes v aplikaci Lamael

 

Prohlédněte si návod Jak používat nástěnku pro komunikaci v teamu v aplikaci Lamael.

Related Posts

Jak logicky plánovat projekty?

Jak logicky plánovat projekty?

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Leave a Reply


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}