• Home
  • |
  • Blog
  • |
  • Jak používat nástěnku pro komunikaci v teamu

Jak používat nástěnku pro komunikaci v teamu

Máte firemní nástěnku? Nástěnka nemusí být jen korková plocha v dřevěném rámečku nebo magnetická tabule. V některých firmách používají třeba monitor, který zobrazuje aktuální statistiky prodeje. Podoby a provedení se liší, ale hlavní funkce nástěnky zůstává stejná – sdílení informací. Pokud se právě chystáte ji založit, pak v tomto článku najdete inspiraci.

 

Firemní nástěnka a nástěnka pro firmu

Používaná nástěnka je jako otevřené okno do firmy, ve kterém na první pohled vidíte náznaky interní kultury, týmové nálady a typ informací, které jsou považované za důležité. Z obsahu nástěnky v některých společnostech odvodíte pouze ambice vedení firmy.

Týmová nástěnka může fungovat stejně jako sociální síť, kam pozvete publikum s nabídkou prostoru pro podílení se na tvorbě obsahu. Z podstaty věci by k ní tedy měli mít přístup jen členové týmu a je lepší poskytnout i určitý „stupeň ochrany soukromí“. V tom je rozdíl mezi fyzickou nástěnkou, kterou pověsíte na zeď, kde je všem na očích, a virtuální nástěnkou v aplikaci.

Fyzické nástěnky se výborně hodí pro sdílení firemních hodnot a materiálů, které byste umístili do výlohy obchodu na ulici, případně pro organizační pokyny. Týmová nástěnka má ale úplně jiný účel, a aby jej mohla plnit, potřebuje mít své zázemí.

 

Nástěnka a brainstorming

Aby nástěnka plnila v týmu svou funkci, využijte možnost komentářů a rozvinutí komunikačního vlákna u příspěvků. Čas od času může z takového improvizovaného brainstormingu vyplynout dobrý nápad.

Pokud na virtuální nástěnku vyvěsíte kartu s informací o plánované strategické poradě a vyzvete kolegy, aby přispěli se svými návrhy řešení, zvládnete většinu agendy probrat mnohem přirozenější formou mimo poradu. Proces využijte i v opačném pořadí – na nástěnku přidejte kartu s klíčovými body, které na poradě zazněly, a pozvěte kolegy ke komunikaci nad dalším postupem a převzetím zodpovědnosti za zpracování jednotlivých úkolů. Řečeno jinými slovy, představuje nástěnka ideální místo pro naplánování next steps a follow-up = zadání kroků k realizaci a podpory zužitkování všech souvisejících příležitostí.

 

Nástěnka pro aktuality a úspěchy

Nejběžnější využití nástěnky je sdílení aktualit a úspěchů. Existují dvě základní varianty, jak to může fungovat. Buď zadáte správu nástěnky například asistentce, která sem bude pravidelně přidávat nutné minimum informací, nebo se pokusíte motivovat členy týmu k přirozenému zájmu o dění na nástěnce a interakci z vlastní iniciativy. Třetí variantou je kombinace obojího. Dosažené úspěchy za uplynulé období vyhodnotí a zveřejní vedoucí týmu nebo asistentka a zodpovědnost za přidávání aktualit necháte „kolovat“ v týmu jako štafetu. Z dobře nastavených pravidel se časem vyvine automatický koloběh sdílení informací.

 

Shrnutí

Fungující firemní nástěnka slouží jako komunikační kanál i sběrné místo a „překladiště“ pro nápady a související úkoly. Příjemné prostředí podpoří veřejná pochvala za dobře odvedenou práci.

Elektronickou nástěnku můžete začít používat už dnes v aplikaci Lamael

 

Prohlédněte si návod Jak používat nástěnku pro komunikaci v teamu v aplikaci Lamael.

Related Posts

Lamael vs. ostatní nástroje projektového managementu aneb proč jsme se do srovnávání vlastně pustili?

Když někdo onemocní: 3 tipy, jak hlídat workflow ve vaší firmě

Lama vs. Slack: Srovnali jsme funkce Lamaelu a Slacku

Nepracujte dlouho, pracujte efektivně: 3 zásady efektivní práce

Pavla Rýgrová


Your Signature

Leave a Reply


Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}