Blíží se nejziskovější období v roce – Vánoce. Zákazníci jsou v předvánočním období ve stresu a shonu, aby našli ten pravý dárek pro každého člena rodiny, a tak utrácejí o sto šest. Firmy v této části roku utrží až čtyřikrát víc peněz než obvykle, ale většinou se nezastaví a fungují na 120 %. Jak se na vánoční sezónu připravit, abyste zvýšili svůj zisk, a zároveň si užili pohodové Vánoce bez shonu a starostí? Máme pro vás několik kroků, které vám to umožní.

Plánujte a buďte o krok napřed 

S plánováním začněte ideálně už během září. Vánoce jsou v tuto dobu sice ještě v nedohlednu, nicméně čím více práce uděláte teď – tím méně starostí budete mít těsně před Vánoci. Na co se zaměřit a jaký pracovní plán si připravit? 

1. Dostatek pracovníků a expediční služby 

Během září a října popřemýšlejte nad tím, zda budete mít v sezóně dostatek pracovníků, kteří budou balit objednávky, odesílat zboží nebo komunikovat se zákazníky. Je to také vhodná doba na zasmluvnění ideálních logistických partnerů, abyste neměli během sezóny problémy s expedicí.  

V listopadu a prosinci už je pravý čas, abyste posílili svůj tým brigádníky, případně začali spolupracovat s outsourcingovou agenturou, která udělá kus práce za vás.  

2. Včasné naskladnění 

Hlídejte stav skladových zásob. Od října do prosince může zboží mizet rychlostí blesku – a pravděpodobně se nechcete potýkat s naštvanými zákazníky, kteří si objednali vyprodané zboží. Doporučujeme doskladnit v průběhu října či listopadu a pravidelně kontrolovat množství zboží. Na svém webu také komunikujte dobu dodání objednávky a další časté dotazy, abyste předešli mnohým zprávám a usnadnili si zákaznickou péči. 

Tip: Se sledováním stavu skladu vám pomůže Lamael – pracovní nástroj pro organizaci práce v podniku. 

3. Optimalizace webu 

I když se o Vánocích prodává mnohem víc než v průběhu roku, samo se nic neprodá. Věnujte pozornost svému webu, to je váš nejlepší obchodník. Zkontrolujte, zda všechno funguje, jak má. Zkuste si sami něco objednat a projít celým nákupním procesem. Možná narazíte na zbytečné překážky, které by mohly zákazníka odradit od dokončení nákupu.  

Myslete také na to, že většina lidí nakupuje v dnešní době přes mobilní telefon, takže responzivita webu pro mobilní zařízení je nadmíru důležitá. Projděte i produktové popisky nebo unikátní prodejní argumenty, zkrátka důležité texty, na jejichž základě se zákazníci rozhodují.  

4. Rozplánujte reklamní kampaně a dejte svému webu vánoční kabátek 

Během listopadu a prosince už většina lidí hledá vánoční dárky. Málokdo ale ví, co přesně chce koupit, proto jsou nejvyhledávanější dotazy – „tip na dárek pro…“ nebo „vánoční dárek pro…“. Myslete na to a přidejte tato klíčová slova do svých PPC kampaní.  

Na web můžete během prosince přidat například blogové články s tipy na dárky, kde budete odkazovat na jednotlivé produkty z vaší nabídky. Hodí se vytvořit i sady či balíčky a přidat dárkové poukazy. Připravte si i grafiku či fotografie s vánoční tématikou, které využijete do reklamních kampaní, na sociální sítě či na samotný web.  

V listopadu spusťte první kampaně s vánoční tématikou, v prosinci vytáhněte eso z rukávu – v podobě dárkových poukazů nebo tipů na dárky pro konkrétní osoby. Kdo je připraven není překvapen – proto mějte v zásobě opravdu hodně grafických návrhů a obsahu, který můžete využít pro marketing. Pohrát si můžete s aktuálním obdobím, jako je svátek svatého Mikuláše, Lucie nebo advent.  

5. Nezapomeňte na branding a komunikaci se zákazníky 

Výkonnostní kampaně vám sice přinesou nákupy hned, neměli byste ale opomenout ani další kanály. Sociální sítě jsou skvělou platformou, kde můžete propagovat svůj byznys, a zároveň komunikovat se zákazníky. Je to místo jako stvořené pro storytelling a emoce. Tady se kreativitě meze nekladou, takže můžete popustit uzdu své fantazii a vymyslet něco virálního, co zvýší povědomí o vaší značce a přinese vám to spoustu nových zákazníků. Podobně využijte i e-mail marketing – skrze něj můžete zábavnou formou předat uživatelů tipy na dárky a rovnou tak odprezentovat své produkty.  

Tip: Mohlo by vás zajímat, jak na úspěšné marketingové kampaně během Vánoc. 

Organizace práce na prvním místě 

Pojďme si shrnout, jakého pracovního plánu se držet, abyste si užili pohodové Vánoce. 

  • Připravte se na vánoční sezónu včas – naskladněte dostatek zboží a pohledejte pracovníky na listopad a prosinec.  
  • Optimalizujte svůj web, aby byl funkční a responzivní – a dejte mu vánoční kabátek. 
  • Vytvořte dostatek fotek a grafických materiálů s vánoční tématikou do reklam, newsletterů či na sociální sítě. 
  • Naplánujte reklamní kampaně a buďte aktivní i na ostatních platformách. 

Když si všechno včas naplánujete, věřte, že budete moct během Vánoc bez výčitek odpočívat a užívat si klidný čas se svými blízkými. Pokud jste s plánováním ještě nezačali, doporučujeme vyzkoušet Lamael, díky kterému budete mít nad svou firmou přehled kdykoliv a odkudkoliv. 

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Předvídejte a eliminujte problémy v projektech. Pomůže vám rizikový management

Předvídejte a eliminujte problémy v projektech. Pomůže vám rizikový management

Rozumíte obchodnímu právu? Méně známé pojmy, které by se vám mohly hodit

Rozumíte obchodnímu právu? Méně známé pojmy, které by se vám mohly hodit

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}