Hledáte software pro projektové řízení, který vám usnadní práci? Poradíme vám, podle čeho vybrat ten ideální. V článku jsme přehledně porovnali čtyři různé nástroje pro projektové plánování. Podívejte se, co umí a zda vyhovují všem vašim požadavkům. 

Proč používat software pro řízení projektů? 

Každá firma řeší interní administrativní úkony. Zadávání úkolů, plánování různých projektů, reporting a fakturace, to vše jsou téměř každodenní činnosti freelancerů i firemních zaměstnanců. Řízení projektů v Excelu není dlouhodobě udržitelný a efektivní způsob, obzvlášť pokud na projektu pracuje více lidí.  

Proto firmy využívají specializovaný software na řízení projektů, který nabízí kompletní řešení pro veškerou agendu. Můžete do něj zaznamenávat veškeré projekty a přiřazovat úkoly nejen zaměstnancům, ale i externistům. Většina takových nástrojů nabízí i možnost nastavení hodinové sazby a vykazování času přímo u jednotlivých úkolů. Díky tomu vám při fakturaci stačí několik kliknutí a je hotovo. Nástroj pro řízení projektů vám ušetří vám čas a zvýší efektivitu práce. Veškeré činnosti, které se ve firmě dějí, máte navíc přehledně na jednom místě.  

Nevíte, jak vybrat ideální projektový software přímo pro vás? Každý nabízí jiné funkce. Zaměřte se na to, bez kterých funkcí se neobejdete a podle toho vyberte ten vhodný nástroj. 

4 aplikace pro řízení projektů 

Vybrali jsme čtyři nástroje pro řízení projektů, které firmy nejčastěji používají. 

1. Easy Project 

Easy Project je známý software pro řízení projektů. Své projekty v něm můžete spravovat z webového prohlížeče i přes chytrý telefon. Pro začátečníky nabízí několik videí v českém jazyce, ve kterých se dozvíte, jak s nástrojem efektivně pracovat. Easy Project disponuje několika užitečnými funkcemi. Například správa docházky – tu si každý zaměstnanec zaznamenává sám, v přehledu ale vidí procentuální i hodinový poměr za vybrané období. Celkově je Easy Project vhodný především pro plánování dlouhodobých projektů, které v něm máte pod kontrolou. Na ovládání je ale trochu složitější a není tolik uživatelsky přívětivý. Vyzkoušet ho lze na 30 dní zdarma, nejnižší možná cena je následně 149 korun za uživatele měsíčně, tento tarif vám ale moc funkcí nenabídne. 

2. Basecamp 

Basecamp je software pro organizování projektů. Umožňuje plánovat úkoly, nastavovat termíny plnění a komunikovat s kolegy. Zajímavá funkce je Hill Charts, která vám ukáže projekty v grafech. Díky tomu vidíte, v jaké fází se nachází. Aplikace je přehledná a jednoduchá na používání. Nevýhodou je to, že nástroj je pouze v angličtině, stejně jako podpora. Pokud máte v týmu pracovníky, kteří tento jazyk neovládají, pravděpodobně to bude problém. Výhodou je naopak mobilní aplikace, takže máte přehled kdykoliv a kdekoliv. Basecamp můžete použít zdarma, platíte pouze jako firma, a to přibližně 270 korun za uživatele měsíčně. 

3. Freelo 

Freelo disponuje intuitivním a jednoduchým ovládáním, v němž se nováčci rychle zorientují. V dashboardu přehledně vidíte veškeré úkoly a projekty, které máte přidělené. Pokud vás kdokoliv označí u jiného projektu, nebo vám k němu přidělí přístup, přijde vám notifikace, takže vám nic neunikne. Jde o českou aplikaci pro řízení projektů, takže i s podporou můžete v případě nouze komunikovat v češtině. Nabízí funkce, které vám usnadní týmovou práci v rámci nějakého projektu. U každého lze navíc nastavit hodinová sazba a každý pracovník vykazuje čas přímo k úkolu. Přehled máte i nad celkovým počtem hodin za nastavené období.  

Co mu chybí? Celá obchodní agenda, neobsahuje žádné funkce CRM systému. Na druhou stranu můžete nástroj propojit a dalšími aplikacemi jako například Raynet či iDoklad nebo cloudová úložiště Onedrive či Google Disk. Freelo můžete vyzkoušet na 14 dní zdarma, nejnižší měsíční cena je potom 890 korun. 

4. Lamael 

Lamael je ryze český nástroj pro řízení projektů. Nabízí komplexní řešení pro veškerou agendu firmy. Stejně jako Raynet disponuje CRM systémem, takže můžete zaznamenávat veškeré obchodní příležitosti a sledovat jejich průběh. Zároveň v něm můžete zakládat a řídit projekty, zadávat úkoly, přiřazovat interní i externí pracovníky a společně komunikovat. Můžete ho propojit například s Gmailem či Outlookem. Stejně jako u Freela lze nastavit hodinovou sazbu a vykazovat čas přímo u projektů. Funkce automatická fakturace vám vykázanou práci automaticky fakturuje ve vámi zvolené periodě. Zaznamenávat můžete i nákupní objednávky, nastavit lze i platební příkaz. Obdobně jako všechny předchozí řešení nabízí i Lamael webovou a mobilní aplikaci. Díky tomu máte přehledně vše na jednom místě a nemusíte používat více aplikací naráz.  

Lamael nabízí řízení projektů online a zdarma – a to v rámci 14denního zkušebního období. Následně máte na výběr ze třech měsíčních i ročních tarifů. 

 

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}