Přinášíme vám druhý článek ze série velkého srovnávání českých aplikací pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu. V předchozím dílu jsme srovnávali Lamael s aplikací Flowii, dnes pustíme lamu do duelu s projektovým nástrojem Freelo.  

O srovnávání projektových nástrojů

Snažíme se programovat Lamael tak, aby byl nejlepší. Víme ale, že teprve srovnání s konkurencí ukáže, jak dobrý produkt ve skutečnosti nabízíme. Se zahraničními aplikacemi jsme Lamael srovnávali v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa. O důvodech, které nás k testování přivedly, jsme se zase rozepsali v článku o tom, proč srovnání děláme. Chceme mít dokonalý přehled o světě projektových aplikací a každá informace je pro nás cenná. Dejte nám vědět, co je nového, prostřednictvím e-mailu,  Facebooku nebo LinkedInu. Chybí vám nějaká funkce? Rádi ji pro vás doprogramujeme. Záleží nám na tom, aby vám Lamael padl jako ulitý.

Lamael a Freelo dělají první dojem

Freelo má intuitivní a snadno pochopitelné prostředí, v němž se jednoduše hledá i pracuje. Hlavní nástěnka zobrazuje přehled všech projektů a úkolů, na nichž pracujete. Máte dobrý přehled o událostech a změnách, notifikace se zobrazují přímo na stránce a mohou chodit také e-mailem. 

Lamael se odlišuje především modrou barvou na všech pracovních plochách. Jejím účelem je ani při dlouhodobé práci nerozptylovat a omezovat únavu očí

Lamael i Freelo jsou internetové aplikace, které běží na cloudu, přihlásit se do nich tedy můžete jak z počítače, tak z chytrého telefonu. Lamael i Freelo máte neustále po ruce a svou práci můžete řídit odkudkoliv. Obě aplikace mají české prostředí: obsah, návody i podpora jsou tedy k dispozici v češtině. 

Onboarding je u obou aplikací na velmi dobré úrovni. Můžete si prohlédnout podrobné návody ke každé funkci, které vám ukážou, jak využít veškerý potenciál nástrojů. K dispozici máte i videonávody, a pokud byste si na něco netroufli, můžete se obrátit na podporu

Co obě aplikace umí

Abychom byli fér, musíme si předem říct, že Freelo není kompletní CRM systém. Jde o aplikaci určenou zejména k řízení projektů a úkolů, snadnou organizaci práce v týmu a komunikaci s kolegy. Freelo eviduje práci na jednotlivých projektech, umí vytvářet to-do listy a hlídá rozpočet na jednotlivých úkolech. Zcela v něm chybí obchodní agenda – evidence nákupů a prodejů, fakturace apod., zároveň je však možná integrace s dalšími aplikacemi, jako je Gmail, Raynet, Basecamp 2, Trello, SupportBox, Fakturoid, Vyfakturuj, iDoklad a Google kalendář.

Lamael nabízí kompletní seznam funkcí, které můžete při správě úkolů, projektovém řízení a komunikaci potřebovat, včetně obchodní agendy a správy kontaktů. Všechny své aktivity si v Lamaelu můžete zobrazit pomocí Ganttova diagramu nebo Kanbanu. Najdete tu i interní chat, díky kterému můžete sdílet informace jen s vybranými kolegy.

Jaké funkce Freelo vás zaujmou?

Freelo nabízí skvělou podporu v podobě chatu, v němž rychle vyřešíte jakékoliv dotazy i problémy. Přepis konverzace si navíc můžete nechat poslat a mít tak všechny informace pohromadě na jednom místě. Příjemné je jednoduché vyhledávání v systému a konverzace pod jednotlivými projekty, která eliminuje komunikační zmatky způsobené dílčím domlouváním v mailu, messengeru, případně dalších kanálech. 

Freelo umí ohlídat rozpočet na projektu a upozornit na jeho přečerpání. Sami si přitom můžete nastavit, v jaké fázi vás má systém upozornit. 

Velmi příjemný je fakt, že libovolný placený tarif umožňuje přizvat neomezený počet uživatelů.

A čím zaujme Lamael?

Největším kouzlem Lamaelu je provázanost všech funkcí. Pokud si do kalendáře přidáte časový blok strávený prací na úkolu, systém automaticky vygeneruje výkaz hodin a z něj zase v pár krocích vytvoříte a odešlete fakturu. Díky propojení funkcí můžete sledovat časovou náročnost jednotlivých klientů, plánovat úkoly i lidské zdroje. Příjemnou vychytávkou je možnost vytvořit štítek ve formě klíčového slova nebo fráze, což usnadňuje vyhledávání. Rychle si zvyknete i na audio poznámky, které vám ušetří zapisování. 

Kolik za ně zaplatíte

Freelo má v nabídce celkem 4 cenové tarify. Tarif zdarma je určen spíš k osobnímu využití, zahrnuje 2 aktivní projekty s to-do listy a dvěma přizvanými uživateli. Jakmile projekt archivujete, můžete místo něj založit jiný.

Placené tarify Freelance (590 Kč bez DPH), Team (990 Kč bez DPH) a Business (2900 Kč bez DPH) se od sebe liší počtem aktivních projektů a prostorem pro data, všechny umožňují napojení na další aplikace, např. Outlook nebo Google kalendář. Začínající podnikatelé mohou využít slevu 50 % na jakýkoliv balíček, zkušební verze na 14 dní je zdarma. Všechny placené tarify umožňují přizvání neomezeného počtu uživatelů, vždy se tedy jedná o cenu za celý tým, nikoli za jednoho uživatele. 

U Lamaelu si vyberete ze tří tarifů. Nejnižší Lite stojí 290 Kč měsíčně a již v základu nabídne celou řadu funkcí. Zlatý střed v podobě tarifu Premium dostanete za 490 Kč, nejnabitější balíček Business teď můžete pořídit za akční cenu 790 Kč (běžná cena je 990 Kč). I s Lamaelem dostanete dva týdny na nezávazné vyzkoušení.

Kdy využít Lamael a kdy Freelo?

Freelo je užitečný nástroj pro sdílení informací v pracovním týmu a přidělování odpovědnosti za jednotlivé úkoly. Poradí si s plánováním práce, hlídáním termínů i evidováním času stráveného na úkolech. Při tomto způsobu využití oceníte jeho jednoduchost a uživatelsky přívětivé prostředí. 

Pokud však hledáte aplikaci s kompletními funkcemi pro chod projektu či firmy, Lamael vaše potřeby naplní lépe. Vyřešíte v něm zadávání a kontrolu úkolů, projektové řízení včetně evidence nákladů a zisku, time management i  fakturaci. Vedle toho oceníte interní firemní chat a nástěnku, které napomáhají lepší spolupráci v týmu.

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}