• Domů
  • |
  • Blog
  • |
  • Lama vs. Freelo: Srovnali jsme Lamael s aplikací Freelo

Lama vs. Freelo: Srovnali jsme Lamael s aplikací Freelo

Přinášíme vám druhý článek ze série velkého srovnávání českých aplikací pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu. V předchozím dílu jsme srovnávali Lamael s aplikací Flowii, dnes pustíme lamu do duelu s projektovým nástrojem Freelo.  

 

O srovnávání projektových nástrojů

Snažíme se programovat Lamael tak, aby byl nejlepší. Víme ale, že teprve srovnání s konkurencí ukáže, jak dobrý produkt ve skutečnosti nabízíme. Se zahraničními aplikacemi jsme Lamael srovnávali v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa. O důvodech, které nás k testování přivedly, jsme se zase rozepsali v článku o tom, proč srovnání děláme. Chceme mít dokonalý přehled o světě projektových aplikací a každá informace je pro nás cenná. Dejte nám vědět, co je nového, prostřednictvím e-mailu,  Facebooku nebo LinkedInu. Chybí vám nějaká funkce? Rádi ji pro vás doprogramujeme. Záleží nám na tom, aby vám Lamael padl jako ulitý.

 

Lamael a Freelo dělají první dojem

Freelo má intuitivní a snadno pochopitelné prostředí, v němž se jednoduše hledá i pracuje. Hlavní nástěnka zobrazuje přehled všech projektů a úkolů, na nichž pracujete. Máte dobrý přehled o událostech a změnách, notifikace se zobrazují přímo na stránce a mohou chodit také e-mailem. 

Lamael se odlišuje především modrou barvou na všech pracovních plochách. Jejím účelem je ani při dlouhodobé práci nerozptylovat a omezovat únavu očí

Lamael i Freelo jsou internetové aplikace, které běží na cloudu, přihlásit se do nich tedy můžete jak z počítače, tak z chytrého telefonu. Lamael i Freelo máte neustále po ruce a svou práci můžete řídit odkudkoliv. Obě aplikace mají české prostředí: obsah, návody i podpora jsou tedy k dispozici v češtině. 

Onboarding je u obou aplikací na velmi dobré úrovni. Můžete si prohlédnout podrobné návody ke každé funkci, které vám ukážou, jak využít veškerý potenciál nástrojů. K dispozici máte i videonávody, a pokud byste si na něco netroufli, můžete se obrátit na podporu

 

Co obě aplikace umí

Abychom byli fér, musíme si předem říct, že Freelo není kompletní CRM systém. Jde o aplikaci určenou zejména k řízení projektů a úkolů, snadnou organizaci práce v týmu a komunikaci s kolegy. Freelo eviduje práci na jednotlivých projektech, umí vytvářet to-do listy a hlídá rozpočet na jednotlivých úkolech. Zcela v něm chybí obchodní agenda – evidence nákupů a prodejů, fakturace apod., zároveň je však možná integrace s dalšími aplikacemi, jako je Gmail, Raynet, Basecamp 2, Trello, SupportBox, Fakturoid, Vyfakturuj, iDoklad a Google kalendář.

Lamael nabízí kompletní seznam funkcí, které můžete při správě úkolů, projektovém řízení a komunikaci potřebovat, včetně obchodní agendy a správy kontaktů. Všechny své aktivity si v Lamaelu můžete zobrazit pomocí Ganttova diagramu nebo Kanbanu. Najdete tu i interní chat, díky kterému můžete sdílet informace jen s vybranými kolegy.

 

Jaké funkce Freelo vás zaujmou?

Freelo nabízí skvělou podporu v podobě chatu, v němž rychle vyřešíte jakékoliv dotazy i problémy. Přepis konverzace si navíc můžete nechat poslat a mít tak všechny informace pohromadě na jednom místě. Příjemné je jednoduché vyhledávání v systému a konverzace pod jednotlivými projekty, která eliminuje komunikační zmatky způsobené dílčím domlouváním v mailu, messengeru, případně dalších kanálech. 

Freelo umí ohlídat rozpočet na projektu a upozornit na jeho přečerpání. Sami si přitom můžete nastavit, v jaké fázi vás má systém upozornit. 

Velmi příjemný je fakt, že libovolný placený tarif umožňuje přizvat neomezený počet uživatelů.

 

A čím zaujme Lamael?

Největším kouzlem Lamaelu je provázanost všech funkcí. Pokud si do kalendáře přidáte časový blok strávený prací na úkolu, systém automaticky vygeneruje výkaz hodin a z něj zase v pár krocích vytvoříte a odešlete fakturu. Díky propojení funkcí můžete sledovat časovou náročnost jednotlivých klientů, plánovat úkoly i lidské zdroje. Příjemnou vychytávkou je možnost vytvořit štítek ve formě klíčového slova nebo fráze, což usnadňuje vyhledávání. Rychle si zvyknete i na audio poznámky, které vám ušetří zapisování. 

 

Kolik za ně zaplatíte

Freelo má v nabídce celkem 4 cenové tarify. Tarif zdarma je určen spíš k osobnímu využití, zahrnuje 2 aktivní projekty s to-do listy a dvěma přizvanými uživateli. Jakmile projekt archivujete, můžete místo něj založit jiný.

Placené tarify Freelance (590 Kč bez DPH), Team (990 Kč bez DPH) a Business (2900 Kč bez DPH) se od sebe liší počtem aktivních projektů a prostorem pro data, všechny umožňují napojení na další aplikace, např. Outlook nebo Google kalendář. Začínající podnikatelé mohou využít slevu 50 % na jakýkoliv balíček, zkušební verze na 14 dní je zdarma. Všechny placené tarify umožňují přizvání neomezeného počtu uživatelů, vždy se tedy jedná o cenu za celý tým, nikoli za jednoho uživatele. 

U Lamaelu si vyberete ze tří tarifů. Nejnižší Lite stojí 290 Kč měsíčně a již v základu nabídne celou řadu funkcí. Zlatý střed v podobě tarifu Premium dostanete za 490 Kč, nejnabitější balíček Business teď můžete pořídit za akční cenu 790 Kč (běžná cena je 990 Kč). I s Lamaelem dostanete dva týdny na nezávazné vyzkoušení.

 

Kdy využít Lamael a kdy Freelo?

Freelo je užitečný nástroj pro sdílení informací v pracovním týmu a přidělování odpovědnosti za jednotlivé úkoly. Poradí si s plánováním práce, hlídáním termínů i evidováním času stráveného na úkolech. Při tomto způsobu využití oceníte jeho jednoduchost a uživatelsky přívětivé prostředí. 

Pokud však hledáte aplikaci s kompletními funkcemi pro chod projektu či firmy, Lamael vaše potřeby naplní lépe. Vyřešíte v něm zadávání a kontrolu úkolů, projektové řízení včetně evidence nákladů a zisku, time management i  fakturaci. Vedle toho oceníte interní firemní chat a nástěnku, které napomáhají lepší spolupráci v týmu.

Related Posts

Jak logicky plánovat projekty?

Jak logicky plánovat projekty?

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}