Toto je jedenáctý článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.

Celkově se můžete těšit na 13 článků naplněných informacemi o funkcích, které tyto aplikace nabízejí, v přehledném a jednotném formátu, a nakonec se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.

 

O srovnávání projektových nástrojů

Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.

Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku či LinkedInu. Chybí vám nějaké funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.

 

První dojem z Lamaelu a Basecamp

V obou případech se jedná o projektový nástroj, ale už na první pohled je zřejmé, že Basecamp nenabízí ani zdaleka tolik funkcí jako Lamael. Obě aplikace mají ovšem společné to, že se v nich rychle zorientujete, vše je přehledné a používání zcela intuitivní.

 

Lamael vs Basecamp

 

Prostřednictvím Lamaelu můžete řídit týmovou spolupráci, spravovat projekty i zdroje. Basecamp disponuje funkcemi pro správu úkolů, projektové řízení a spolupráci týmů. U mnohých rozšíření se ovšem nedá říct, že by byla propracovaná do detailu.

Přístup k Lamaelu a Basecampu máte jak z webového prohlížeče, tak přes mobilní aplikaci. Svou agendu tak máte k dispozici kdykoliv a odkudkoliv.

 

Uživatelské prostředí a jazyk

Uživatelům je v případě obou aplikací k dispozici rozsáhlá podpora.

V Basecampu se můžete podívat na videa, která jsou rozdělena do tematických okruhů. Zároveň se můžete přihlásit na školení s experty, kteří vám zodpoví veškeré vaše dotazy a poradí s onboardingem. K dispozici jsou i podrobné návody.

Noví uživatelé Lamaelu mohou za účelem onboardingu využít 30 minut konzultace zdarma. V rámci těch je zkušená podpora provede prvními kroky implementace aplikace, poradí, jak přistupovat k organizaci práce, a pomůže s orientací v obchodech a leadech. Pokud chcete vše zvládnout sami, můžete se podívat na video návody. Ty jsou umístěné jak v aplikaci, tak na Youtube. Vše potřebné je popsané i v článcích Krok za krokem a v rozsáhlém přehledu funkcí na stránkách Lamael.

Basecamp je k dispozici ve dvou verzích. Verze Personal je vhodná pro studenty, freelancery, podnikatele a další jednotlivce. V tomto režimu můžete vytvářet jen omezený počet projektů a čekají vás i další úskalí v podobě 1GB úložiště. Verze Business pak zahrnuje řadu rozšíření pro týmovou spolupráci a projektové řízení. Pokud nechcete kupovat zajíce v pytli, můžete si vše vyzkoušet na 30 dní zcela zdarma a bez závazků.

Lamael je k dispozici ve třech cenových úrovních. Liší se množstvím dostupných funkcí a velikostí úložiště. Pro účely tohoto článku jsme se pustili do porovnání verzí Business.

Lamael je celý v češtině. Výhodou je, že si celý nástroj můžete přepnout i do angličtiny a pohodlně tak pracovat v rámci mezinárodních týmů. Basecamp je dostupný pouze v anglickém jazyce.

 

Struktura projektů

Basecamp disponuje všemi nezbytnými funkcemi pro projektové řízení. Výjimkou je ovšem možnost zvolit si formu zobrazení svých projektů. Pracujete zde na časové ose. V Lamaelu se svými úkoly pracujete nejen na časové ose, ale můžete si je zobrazit i pomocí Kanbanu a Ganttova diagramu.

 

Lamael vs Basecamp

 

Ani z pohledu úkolů se nástroje nemohou rovnat. V Basecampu je můžete tvořit, delegovat, plánovat a komunikovat u nich s kolegy, ale nemáte možnost tvořit plnohodnotné podúkoly, definovat u nich aktuální stav ani stanovit deadline pro splnění.

Z hlediska týmové spolupráce jsou nástroje srovnatelné. Uživatelé mají k dispozici firemní nástěnku i interní chat pro rychlé sdílení informací. Tím ale veškerá podobnost končí. V Basecampu totiž nemůžete řídit obchodní případy, pracovat s kontakty, vykazovat čas ani ho následně fakturovat klientům. Velmi omezená je zde i práce se soubory. Máte k dispozici globální úložiště, v rámci kterého můžete jednotlivé soubory spravovat, ale nemůžete k nim přidávat štítky, otevřít si náhled nebo je odesílat e-mailem přímo z cloudu. Navíc na cokoliv v případě Basecampu kliknete, otevře se vám to v novém okně. Tato skutečnost brání tomu, abyste měli veškerou svou agendu přehledně na jednom místě.

 

Funkce Basecamp, které si oblíbíte

U Basecampu určitě oceníte to, jak rychle se v něm můžete naučit vše potřebné pro projektové řízení, správu úkolů a týmovou spolupráci. Veškeré funkce si můžete vyzkoušet v rámci 30denní trial verze. Toto období si můžete navíc na požádání prodloužit. Po zahájení zkušební verze se vám spustí dvě minuty dlouhé video, které vás provede úvodním projektem. Skvělé je i to, že po zakoupení Business verze platíte jednotnou cenu, což může být výhoda zejména pro velké nebo stále se rozrůstající týmy.

 

Lamael vs Basecamp

 

Basecamp můžete integrovat se svým kalendářem Google i Outlook a rychlostí blesku do něj importovat všechna svá data.

 

Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc

U Lamaelu je zřejmé, že byl vyvinut podle reálných potřeb podnikatelů. Obsahuje od A do Z vše, co byste mohli k řízení svého podniku potřebovat – správu úkolů, vykazování času, fakturaci, nástroje pro týmovou spolupráci, práci s kontakty, řízení obchodních případů a práci se soubory. Všechny funkce jsou navíc podrobně popsané v přehledu, článcích i video návodech.

Lamael zahrnuje i řadu rozšíření, která vám práci ještě více usnadní. Takovými jsou hlasové poznámky, které si můžete ke svým projektům či úkolům nahrát i z mobilu, ať už se nacházíte kdekoliv. Lamael je také napojen na externí databáze, a tak svůj nový kontakt vytvoříte díky napojení na ARES nebývale rychle. Na pár kliknutí se napojíte také na české banky.

 

Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy Basecamp

Basecamp využijte, pokud nemáte žádné zkušenosti s projektovými nástroji a chcete si zdarma vyzkoušet, jak fungují. Oceníte ho zejména v případě, kdy nepotřebujete řídit týmové aktivity, ale jste zvyklí pracovat samostatně a měsíčně vytvořit jen hrstku projektů.

 

Lamael vs Basecamp

 

Pokud ovšem hledáte nástroj, který bude při řízení podniku vaší pravou rukou a online kanceláří, vyzkoušejte Lamael. Ušetří vám spoustu času i nervů. Je totiž přehledný a intuitivní a najdete v něm naprosto vše, co byste měli za normálních okolností rozdělené do několika samostatných nástrojů.

Doufám, že jste v tomto článku našli odpovědi a představa o obou aplikacích je teď mnohem jasnější. Přečtěte si také srovnání Lamaelu a Trella, Lamaelu s Monday.com, Lamaelu a Asany, Lamaelu a Jiry, Lamaelu a Wriku, Lamaelu se Smartsheet, Lamaelu a Slacku, Lamaelu a Pipedrive, Lamaelu a Togglu nebo Lamaelu a Notionu. V příštím článku se můžete těšit na porovnání Lamaelu a ClickUpu.

Související témata

Související články

Jak Lamael šetří desítky tisíc korun měsíčně firmě TK Servis Technology?

Jak Lamael šetří desítky tisíc korun měsíčně firmě TK Servis Technology?

Krok za krokem: Jak na inventuru

Krok za krokem: Jak na inventuru

Jak na management firmy efektivně, aneb řiďte firmu tak, aby vám zbyl čas i peníze

Jak na management firmy efektivně, aneb řiďte firmu tak, aby vám zbyl čas i peníze

„Lamael je neodmyslitelný pomocník, který nám vylepšil interní komunikaci,“ říká vedení společnosti Pharmafit

„Lamael je neodmyslitelný pomocník, který nám vylepšil interní komunikaci,“ říká vedení společnosti Pharmafit

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}