Co mají pořád všichni s tím blogem? To, že jste se dostali až k tomuto článku, znamená, že blog docela dobře funguje. Dnes už zkrátka nestačí mít svoje webovky s nabídkou služeb a doufat, že se stane zázrak a někdo vás objeví. Firemní blog nabízí spoustu možností, pro rozvoj vašeho podnikání. Pojďme si tedy konečně vysvětlit proč psát blog a jak vám to může pomoct s podnikáním.

1.  Protože se to prostě vyplatí 

Je to asi ten nejméně idealistický, ale za to nejvíc přesvědčivý argument. Psaní blogu se prostě vyplatí a dalo by se říct, že kdo dnes ještě nemá firemní blog, je tak trochu hlupák. Bez urážky. Je to totiž ten nejlevnější a nejefektivnější způsob, jakým zvýšit návštěvnost webu a získat zákazníky. Obsah vašeho blogu přináší vaší stránce organickou návštěvnost. A víte, co to znamená? Že za ní nemusíte platit. Stačí když budete lidem prostřednictvím svého webu odpovídat na to, co je zajímá a potenciální zákazníci už si vás sami najdou. Ale vezměme to popořadě. 

Tip: Brouzdáte po článcích, místo toho, abyste se věnovali, čemu máte? Dejte si ještě pár minut a mrkněte na pár tipů, jak se prokrastinace zbavit

2.  Získáte lepší pozici ve vyhledávačích 

Tím, že svůj web obohatíte o blog se kromě zákazníků zalíbíte taky vyhledávačům. Pravidelným přidáváním kvalitního obsahu docílíte lepších pozic ve vyhledávání. Pokud se navíc naučíte alespoň trochu pracovat s klíčovými slovy, začnou se vaše články čtenářům zobrazovat ve výsledcích vyhledávání a návštěvnost vám jenom poroste. 

3.  Dáte o sobě vědět 

Dobře, teď už víme, že firemní blog se vyplatí, protože nás nic nestojí a přivádí na web organické návštěvníky. S tím těsně souvisí další argument – firemní blog vám pomůže se zviditelnit. Dnešní trh je přesycený nabídkou, a to co děláte vy, pravděpodobně dělá další stovka podnikatelů. A i kdybyste našli nějakou díru na trhu, pořád platí, že vás zákazníci musí nejdřív objevit. Ano, dnes už (doufejme) všichni pochopili, že se bez online marketingu neobejdou. Spoustu menších podniků ale pořád ještě nepřišla na hodnoty firemní blogu… a to znamená příležitost pro vás.

Protože: 

  • získáte konkurenční náskok, 
  • ukážete, že se ve svém oboru vyznáte, 
  • dáte novým klientům možnost vaše služby najít, i když by o vás normálně ani nezavadili. 

4.  Vytvoříte si pouto se zákazníky 

To nás přivádí k dalšímu bodu. Firemní blog je skvělým nástrojem k budování vlastní značky. Blbosti jako dopravu nebo první konzultaci zdarma už dneska nabízí úplně každý. Když ale budete na svůj blog tvořit kvalitní obsah a předávat v něm svoje know-how, vybudujete si u svých zákazníků důvěru. Když už o něčem píšete rozsáhlé články, tak tomu asi musíte rozumět, ne? 

Tip: Zjistěte více o tom, co je content marketing a proč byste ho měli dělat i vy

Další výhodou blogu je možnost dostávat zpětnou vazbu. Tím, že dáte svým zákazníkům prostor přidávat komentáře, pokládat dotazy a založit pod článkem diskusi dáváte najevo, že vám na jejich názoru záleží. Pro vás je to pak skvělý způsob, jak jednoduše (a hlavně zadarmo) zjistit, co lze na vašich službách vylepšit, nebo o co mají zákazníci zájem.

5.  Získáte vlastní hlásnou troubu 

Blog je taky skvělým nástrojem, jak vaše zákazníky informovat o novinkách týkajících se vaší firmy, nebo i oboru. Jaká je pravděpodobnost, že vaše zákazníky jen tak napadne čas od času projet vaše webovky, jestli u vás náhodou není něco nového? Inu, dost chabá. Pokud ale vytvoříte blog, kde budou pravidelně nacházet užitečné rady a informace, budou se chtít na váš web sami vracet. A vy je tak můžete snadno informovat o tom, co jste přidali, vylepšili, nebo jednoduše jaká je vaše firemní filozofie

6.  Vytváříte obsah, který se dá sdílet 

A přesně všechno to, co už jsme si výše popsali, můžete díky blogu snadněji distribuovat mezi další návštěvníky. Jen hrstka lidí, bude sdílet odkaz na vaše stránky, protože jste je tak nadchli svým produktem, že o vás chtějí dát vědět světu. Spousta lidí ale může chtít sdílet obsah vašeho blogu ve chvíli, kdy jim přinesl nějakou dobrou radu a chtějí ji poslat dál. Na druhou stranu tvoříte také různorodý obsah, který můžete sdílet vy sami. Na vašem firemním Facebooku, LinkedInu, nebo formou e-mailového newsletteru. 

Tip: Děsíte se on-line marketingu? Přečtěte si o tom, proč být on-line a proč bez toho už dnes neobstojíte

A když už jsme u e-mailu. Pokud si vaši zákazníci blog oblíbí, máte docela slušnou šanci, že budou ochotní vám nechat i e-mail, kam jim budete upozornění na nové články zasílat. A voilá… vaše e-mailová databáze roste a vy za to nemusíte dávat ani korunu

Nemusíte být Hemingway, abyste s tím začali 

Spousta podnikatelů má pocit, že na psaní blogu prostě nemá buňky. Když už jsme vám ale teď osvětlili, jaké výhody nabízí, nebyla by škoda tuhle možnost nechat ležet? Ano, kvalitní obsah je základem a bez znalosti gramatiky to taky nepůjde. Nikdo po vás ale nechce, abyste psali novelu. Obsah by měl být sice čtivý, ale taky věcný a praktický. Pokud máte svým zákazníkům co říct, prostě to sepište a nemusí to být zrovna sloh roku. Opepřete místo toho svoje články nějakou hodnotnou grafikou, nebo videem. 

Tip: Pokud se na to ani tak necítíte, sežeňte si copywritera. Jasně, nebude to už úplně zadarmo, ale vynaložená investice se vám mnohonásobně vrátí. 

Kam dál? Mrkněte na náš Facebook nebo LinkedIn, kde najdete další tipy ohledně podnikání a seberozvoje. Nebo se vrhněte na další články: 

Související témata

Související články

Předvídejte a eliminujte problémy v projektech. Pomůže vám rizikový management

Předvídejte a eliminujte problémy v projektech. Pomůže vám rizikový management

Rozumíte obchodnímu právu? Méně známé pojmy, které by se vám mohly hodit

Rozumíte obchodnímu právu? Méně známé pojmy, které by se vám mohly hodit

Blockchain: Transparentnost, bezpečnost a automatizace vašich projektů

Blockchain: Transparentnost, bezpečnost a automatizace vašich projektů

Jistota v nejistých časech: Jak sestavit krizový plán, díky kterému zůstane váš byznys stabilní

Jistota v nejistých časech: Jak sestavit krizový plán, díky kterému zůstane váš byznys stabilní

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}