Plánování je jednou z klíčových funkcí managementu organizace. Dotýká se lidských zdrojů, logistiky, výroby, služeb, marketingu i nákladů. Právě na poslední ze zmíněných oblastí se zaměříme v tomto článku. A protože každý správný podnikatel ví, že čas jsou peníze, předvedeme si, jak celý proces plánování usnadnit a urychlit.

Podstata plánování nákladů

Podstatou kteréhokoliv plánování v rámci organizace je vytyčení cílů a konkrétních způsobů jejich dosažení. K naplnění podnikových cílů budete v každém případě potřebovat čas a zdroje. Díky plánu si uděláte představu o tom, kolik času bude potřeba na realizaci jednotlivých aktivit a bez jakých zdrojů se v žádném případě neobejdete.

1. Buďte progresivní! Na excelové tabulky rovnou zapomeňte

Jedno je jisté. Váš plán se neobejde bez rozpočtu. Jak jinak byste určili, kolik vlastně můžete v rámci jednotlivých oddělení utratit?

Ve výsledku by vám měl rozpočet dávat jasný přehled o očekávaných nákladech. Pokud tedy odhadujete, jakou sumu si říct za realizaci projektu, musíte zvážit časovou náročnost a náklady na pracovníky i nástroje, které při práci využijete.

Jak vám pomůže Lamael? Rozpočet si určíte pro konkrétní projekt a tuto sumu budete mít neustále na očích jak vy, tak vaši kolegové, na které jste úkoly z projektu delegovali.

Tip: Oblast plánování mají ve firmách obvykle na starost koordinátoři projektů. Podívejte se, co dalšího musí zvládat, aby při své práci obstáli.

2. A kam na ta čísla chodíte?

I taková otázka může zaznít od klienta, který chce mít jasný přehled o každé koruně, kterou na projekt vynaložil.

V ideálním případě byste měli vycházet ze statistik. Data, které získáte, vám pomohou zajistit větší přesnost odhadů – doby trvání projektu i jeho celkové hodnoty.

Pokud jste v této oblasti ostříleným matadorem, obejdete se i bez dat. Zkrátka a prostě určíte potřebné zdroje a časovou dotaci na základě zkušeností s podobnými projekty.

Jak vám pomůže Lamael? Najdete v něm velmi chytrou funkci. A sice rychlý fulltextový vyhledávač, který projde data křížem krážem celou aplikací. Během pár vteřin si dohledáte podobné projekty a ověříte, jaké náklady jste museli vynaložit na jejich realizaci.

3. Opravdu to ví všichni?

Nejčastějším kamenem úrazu bývá nedostatečná interní komunikace. Z výzkumů společnosti Cascade vyplývá, že strategii organizace nerozumí až 95 % zaměstnanců. Pokud jste tedy v rámci plánování nákladů zavedli novou strategii, ujistěte se, že jsou o ní informovaní všichni zapojení kolegové.

Jak vám pomůže Lamael? Souhrn toho nejdůležitějšího můžete vyvěsit na firemní nástěnku. Pokud se u vašich kolegů objeví jakákoliv pochybnost, během pár kliknutí se dostanou k informacím o strategii, která má dopad na jejich práci.

4. Jen plánování nestačí

Podle statistik Cascade je 67 % vedoucích pracovníků přesvědčeno o tom, že je jejich organizace úspěšná ve strategickém plánování. Ovšem jen 47 % z nich věří, že vymyšlenou strategii zvládnou stejně úspěšně i realizovat.

Samotná implementace je mnohem náročnější než formulace. Nestačí proto jen stanovit cíl a říct si, že to nějak dopadne. Jako osoba odpovědná za plánování musíte dohlížet i na plnění. Díky pravidelné kontrole odhalíte největší žrouty rozpočtu a budete moci svou strategii doplnit o nová opatření.

Jak vám pomůže Lamael? Každý, kdo se podílí na realizaci projektu, vykazuje svůj čas přímo u úkolů. Díky tomu si snadno spočítáte, jestli se váš tým pohybujete ve stanovených mantinelech, nebo je nutné přijít s novou strategií.

Lamael vám zkrátka kryje záda za všech okolností. Aplikace byla od základů až po ty nejmenší detaily vyvinuta podle reálných potřeb podnikatelů, a tak v ní najdete opravdu vše, co potřebujete ke zvládnutí své každodenní agendy.

Související témata

Související články

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}