Rozdíl mezi leadrem a šéfem je v tom, že leader ukazuje ostatním cestu tak, že po ní sám jde. Tahle myšlenka má asi tisíc podob vyjádření, takže by se dala jednoduše označit za klišé. V tomto článku ji aplikujeme na důležitou součást práce vedoucího týmu, a sice na způsob zadávání úkolů a kontrolu jejich plnění.

 

Domluvte si pravidla a očekávání

Některé úkoly jsou součástí potřebné rutiny, která zajišťuje základní fungování projektu nebo firmy. Jedná se spíše o povinnosti v rámci obvyklé náplně práce – zpracovat nabídku nebo objednávku, zvedat telefon zákazníkům a podobně. Existují ale také úkoly, které vyplynou z firemní porady a týkají se zavedení změn. Každý z těchto dvou typů úkolů si zaslouží jinou pozornost a trochu jiné zásady při zadávání a kontrole.

Běžné úkoly prostě musí být hotové v termínu. Při jejich zadávání se soustřeďte především na to, aby obě strany, tedy řešitel i zadavatel, měly stejnou představu o požadovaném výsledku. Vyjasněte si popis, termín odevzdání a případně i podmínky, které jsou pro splnění úkolu nutné.

 

Sdílejte vizi a definujte cíl

Když potřebujete pracovat na úkolech, které se týkají změn nebo inovací, sdílejte se svým týmem vize a pojmenujte cíle, od kterých se odvozují úkoly pro každého člena. Podle známého průzkumu na téma priorit, které ovlivňují spokojenost lidí se zaměstnáním, je prokázáno, že pro většinu dotazovaných nejsou peníze na prvním místě. Naopak vyšší příčku obsazuje smysluplnost a seberealizace v práci.

Některé uklízečky plní své úkoly s větším nadšením než většina recepčních. Uklízečka ví přesně, že má za směnu zamést a vytřít chodbu a domů půjde s čistou hlavou. Na recepční se denně snese množství různorodých a občas i protichůdných požadavků, a to bez jakéhokoli smyslu.

 

Závěrem – zabijáci pracovní morálky

Pro kvalitně odvedenou práci je důležitá pracovní morálka. Existují pro ni ale dva zaručení „zabijáci“ plus jeden „polozabiják“ a jmenují se Přepadovka, Nezájem a Chaotický vizionář. Žádný tým nebude fungovat spolehlivě, pokud jeho členy někdo opakovaně přepadá s neohlášenou kontrolou. Stejnou službu udělá laxnost při plnění vlastních povinností u vedoucího týmu. V některých firmách se setkáte se stmeleným a plně funkčním týmem, ke kterému se čas od času nahrne nadšený majitel firmy s převratnými nápady na změny, které vůbec nezohledňují denní koloběh povinností. Dobrý vedoucí nese „na svých bedrech“ zodpovědnost za hledání rovnováhy mezi produktivitou a „týmovou pohodou“ a správná komunikace nad úkoly je jeho nejlepší nástroj.

 

Přečtěte si náš návod, jak zadávat úkoly v týmu a sledovat jejich plnění v Lamaelu.

Nebo si přečtěte další článek na téma Jak rozdělit úkol na podúkoly, checklist.

 

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}