• Home
  • |
  • Blog
  • |
  • Ovládněte time management na jedničku: Šetření času 3x jinak

Ovládněte time management na jedničku: Šetření času 3x jinak

Ze statistik společnosti TechJury vyplývá, že jen 17 % lidí v produktivním věku sleduje hospodaření se svým časem. To je s ohledem na množství existujících nástrojů pro správu času poměrně překvapivý výsledek. Jednou z aplikací, které vám můžou usnadňovat práci a zvyšovat produktivitu, je i Lamael. Pojďme se tedy podívat, jaké možnosti se vám nabízejí, pokud se rozhodnete šetřit svůj čas právě s Lamaelem.

 

1. Nejste v tom sami

Podle společnosti Inc ztrácejí majitelé firem v průměru sedm hodin týdně plněním úkolů s nízkou prioritou. Chcete se této chybě v time managementu vyhnout obloukem? Následujte pravidlo špičkových manažerů a delegujte vše, co kolegové zvládnou alespoň na 70 % vaší vlastní úrovně.

 

Jak vypadá delegování s Lamaelem?

U každého úkolu, který si v Lamaelu vytvoříte, můžete zadat vykonavatele. K úkolu přidáte na pár kliknutí také různé dokumenty a doplňují informace, které usnadní jeho realizaci.

Chcete mít jistotu, že vaši kolegové mají na nové zadání volnou kapacitu? Zobrazte si jejich naplánované úkoly prostřednictvím sdíleného kalendáře.

V Lamaelu navíc neztratíte přehled – můžete sledovat aktuální stav delegovaných úkolů. Díky workflow nad projekty budete přesně vědět, jestli je zadání splněno, nebo jeho dokončení na něčem ztroskotalo.

 

2. Připravit, pozooor, start!

Věděli jste, že multi-tasking bez sledování času může snížit vaši produktivitu až o 45 %? Společnost Tempo přišla s tímto tvrzením v roce 2019, kdy zjišťovala hlavní benefity vykazování času při práci.

Možná vám tato disciplína příliš lákavě nezní, ale věřte, že má své jasné opodstatnění. Velmi rychle totiž zjistíte, kolik času vám zaberou aktivity, které jsou pro fungování vašeho byznysu klíčové, a naopak kolik času týdně strávíte úkoly s nízkou prioritou. Co je nutné udělat? Stanovte si celkový časový budget pro projekt a začněte si měřit čas strávený jednotlivými úkoly. Váš time management se tak posune o úroveň výš.

 

Jak se vykazuje čas v Lamaelu?

Překvapivě snadno. Čas si můžete vykazovat automaticky nebo manuálně. To znamená, že pokud zapomenete zapnout stopky, vykážete si čas ručně podle toho, kolik času vám úkol reálně trval.

Čas strávený nad úkoly se vám v rámci pracovní doby sčítá, a tak si jednoduše ověříte, jestli už máte pro konkrétní období splněno. Zároveň budete mít jistotu, že za všechnu odvedenou práci dostanete zaplaceno, protože takto vykázaný čas slouží jako podklad pro vystavení faktur. U každého klienta si totiž můžete určit hodinovou sazbu. Ta se pak jednoduše vynásobí počtem vykázaných hodin – a voilà, vaše první faktura je na světě!

 

3. Své plány si nemusíte jen představovat

Dejte jim jasnou podobu. Podle společnosti Netronic patří Ganttův diagram dlouhodobě mezi nejpopulárnější nástroje pro vizualizaci plánů. A není se čemu divit. S trochou nadsázky se totiž dá říct, že deadliny pro splnění pohlídá za vás.

 

Jak lze zobrazit úkoly v Lamaelu?

Lamael podporuje více režimů pro zobrazení úkolů. Z hlediska time managementu pro vás bude tím nejzajímavějším Ganttův diagram. Nejedná se totiž o pouhý seznam úkolů, ale o jejich podrobnou vizualizaci v čase. Snadno si tak ověříte, že se jednotlivé fáze projektu nepřekrývají a že máte správně nastavenou jejich provázanost i specifikovaný čas pro splnění. Aby toho nebylo málo, u každého zadání vidíte i jeho aktuální stav.

Máte vy sami nějaké fígle, které vám pomáhají s time managementem? Určitě nám o nich dejte vědět. Nezapomeňte se podívat i na naše další tipy, jak být při práci skutečně efektivní.

Related Posts

Online nástěnka: Vytvořte si ji rychle a jednoduše

Jak na home office při karanténě

Databáze kontaktů, nebo chaos? 4 tipy, jak mít v kontaktech přehled

Hromadná fakturace: Šetří čas i peníze

Pavla Rýgrová


Your Signature

Leave a Reply


Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}