Práce projektového manažera může vypadat dost chaoticky. Obzvlášť v situaci, kdy pracujete jako freelancer a máte na starost různorodé projekty. Řízení projektů vyžaduje velkou zodpovědnost, což může mít vliv i na vaši psychiku. Připravili jsme pro vás 5 tipů, jak zefektivnit projektové řízení krok za krokem. 

1. Udržujte rychlou a efektivní komunikaci

Jako projektový manažer jste spojkou mezi klientem a týmem. Správně zadané úkoly a deadliny jsou pro celý projekt zásadní, protože i jeden nepochopený úkol může zpomalit celý proces. Ujistěte se, že všichni v týmu ví, co mají na starost. Určete si, kde budete společně komunikovat, abyste nějakou důležitou informaci nepřehlédli.  

Tip: Podívejte se, jak efektivně komunikovat online. 

2. Každý den má jen 24 hodin

Project management je především o plánování, a to nejenom jednotlivých aktivit a projektů, ale hlavně času. Časový plán dílčích aktivit dá vašemu dnu řád. Díky tomu nebudete skákat od jednoho k druhému a odvedete více práce. Někdy máte možná pocit, že je práce freelancera nekončící a máte minimum volného času. Ovládněte time management na jedničku a vneste do svého života rovnováhu. 

3. Motivujte a soustřeďte se na cíl

Určitě víte, jaký cíl má váš klient. Vědí to i ostatní členové týmu? Aby vás vaše práce bavila a odváděli jste ji kvalitně, je důležité vědět, proč ji děláte. Jakého konkrétního cíle se snažíte dosáhnout? Motivujte své kolegy a udržujte se společně v takové flow, která vás dovede k cíli levou zadní.  

4. Propojujte se s ostatními a vzdělávejte se

Ať už jste ostřílený profesionál, nebo teprve na začátku, vzdělávejte se. Doba jde dopředu a vše se rychle mění a vyvíjí. To, co platilo včera, už nemusí platit dnes. I když máte pocit, že už toho víte opravdu dost, určitě se najde něco, v čem byste se mohli zlepšit a posunout. Neusněte na vavřínech a odvádějte svou práci co nejlíp. Na internetu najdete spoustu zajímavých blogů, které shrnují projektové řízení pro začátečníky. Trh nabízí tolik knížek, školení a kurzů, záleží jen na vašich preferencích. Zkuste i networkingové akce, které vás propojí s dalšími lidmi z oboru. 

5. Používejte přehledné nástroje

Efektivita práce je v projektovém řízení klíčová. Abyste projekt dotáhli do konce, musí vše fungovat, jak má. Nejde pouze o rozplánování úkolů, ale i o komunikaci s týmem, dodržování deadlinů a stanovených cílů. Rozesílat desítky e-mailů a zpráv se nezdá být jako efektivní řešení. Naštěstí existují aplikace pro projektové řízení, díky kterým bude vaše práce mnohem rychlejší a jednodušší 

Lamael je jedním z nástrojů, díky kterému budete mít vše na jednom místě. Můžete v něm rozplánovat své projekty krok po kroku. Přiřazovat ostatním jednotlivé úkoly, ke kterým mohou rovnou vykazovat hodiny. Nahrávat soubory a chatovat s ostatními. To všechno zvládnete také hravě z mobilu 

Tip: Zjistěte, jaké další aplikace vám usnadní život. 

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}