• Domů
  • |
  • Blog
  • |
  • 5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

Práce projektového manažera může vypadat dost chaoticky. Obzvlášť v situaci, kdy pracujete jako freelancer a máte na starost různorodé projekty. Řízení projektů vyžaduje velkou zodpovědnost, což může mít vliv i na vaši psychiku. Připravili jsme pro vás 5 tipů, jak zefektivnit projektové řízení krok za krokem. 

 

1. Udržujte rychlou a efektivní komunikaci

Jako projektový manažer jste spojkou mezi klientem a týmem. Správně zadané úkoly a deadliny jsou pro celý projekt zásadní, protože i jeden nepochopený úkol může zpomalit celý proces. Ujistěte se, že všichni v týmu ví, co mají na starost. Určete si, kde budete společně komunikovat, abyste nějakou důležitou informaci nepřehlédli.  

Tip: Podívejte se, jak efektivně komunikovat online. 

 

2. Každý den má jen 24 hodin

Project management je především o plánování, a to nejenom jednotlivých aktivit a projektů, ale hlavně času. Časový plán dílčích aktivit dá vašemu dnu řád. Díky tomu nebudete skákat od jednoho k druhému a odvedete více práce. Někdy máte možná pocit, že je práce freelancera nekončící a máte minimum volného času. Ovládněte time management na jedničku a vneste do svého života rovnováhu. 

 

3. Motivujte a soustřeďte se na cíl

Určitě víte, jaký cíl má váš klient. Vědí to i ostatní členové týmu? Aby vás vaše práce bavila a odváděli jste ji kvalitně, je důležité vědět, proč ji děláte. Jakého konkrétního cíle se snažíte dosáhnout? Motivujte své kolegy a udržujte se společně v takové flow, která vás dovede k cíli levou zadní.  

 

4. Propojujte se s ostatními a vzdělávejte se

Ať už jste ostřílený profesionál, nebo teprve na začátku, vzdělávejte se. Doba jde dopředu a vše se rychle mění a vyvíjí. To, co platilo včera, už nemusí platit dnes. I když máte pocit, že už toho víte opravdu dost, určitě se najde něco, v čem byste se mohli zlepšit a posunout. Neusněte na vavřínech a odvádějte svou práci co nejlíp. Na internetu najdete spoustu zajímavých blogů, které shrnují projektové řízení pro začátečníky. Trh nabízí tolik knížek, školení a kurzů, záleží jen na vašich preferencích. Zkuste i networkingové akce, které vás propojí s dalšími lidmi z oboru. 

 

5. Používejte přehledné nástroje

Efektivita práce je v projektovém řízení klíčová. Abyste projekt dotáhli do konce, musí vše fungovat, jak má. Nejde pouze o rozplánování úkolů, ale i o komunikaci s týmem, dodržování deadlinů a stanovených cílů. Rozesílat desítky e-mailů a zpráv se nezdá být jako efektivní řešení. Naštěstí existují aplikace pro projektové řízení, díky kterým bude vaše práce mnohem rychlejší a jednodušší 

Lamael je jedním z nástrojů, díky kterému budete mít vše na jednom místě. Můžete v něm rozplánovat své projekty krok po kroku. Přiřazovat ostatním jednotlivé úkoly, ke kterým mohou rovnou vykazovat hodiny. Nahrávat soubory a chatovat s ostatními. To všechno zvládnete také hravě z mobilu 

Tip: Zjistěte, jaké další aplikace vám usnadní život. 

Related Posts

Jak logicky plánovat projekty?

Jak logicky plánovat projekty?

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

Prioritizace úkolů: Eisenhowerova matice a jak ji (ne-)využívat

Prioritizace úkolů: Eisenhowerova matice a jak ji (ne-)využívat

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}