Toto je čtvrtý článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.

Celkově se můžete těšit na 13 článků naplněných informacemi o funkcích, které tyto aplikace nabízejí, v přehledném a jednotném formátu, a nakonec se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.

O srovnávání projektových nástrojů

Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.

Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku nebo LinkedInu. Chybí vám nějaká funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.

 

První dojem z Lamaelu a z Wriku

Na první pohled je zřejmé, že se jedná o vizuálně zcela odlišné aplikace. Po spuštění Lamaelu máte k dispozici několik nástěnek, mezi kterými přepínáte a obsah tvoříte přes srozumitelně definovaná dialogová okna. Ve Wriku se pracuje na nástěnkách se sloupci, v rámci kterých vytváříte úkoly a přesouváte je podle aktuálního stavu nebo jiné priority.

 

Lamael vs Wrike
Nástěnky ve Wriku

 

Po spuštění aplikací je patrné, že byly vyvinuty k odlišnému účelu. Zatímco Lamael zahrnuje kompletní funkce klíčové pro chod firmy i projektů, Wrike není tolik komplexní a firma by se zřejmě neobešla bez integrace s dalšími systémy.

Lamael i Wrike běží jak ve webovém rozhraní, tak v podobě mobilní aplikace.

Uživatelské prostředí a jazyk

Celé prostředí Wriku běží v anglickém jazyce a dalších devíti světových jazycích. Uživatelům není k dispozici česká mutace. Naopak Lamael je přímo vyvinut tuzemskou společností, a tak jsou veškeré návody i podpora v češtině.

Lamael má proces onboardingu vymyšlený do sebemenšího detailu. U jednotlivých funkcí jsou k zobrazení průvodci ve formě videí, a to i v mobilní aplikaci. Zároveň jsou k dispozici i návody v textové podobě, a to pro práci s úkoly, projekty, aktivitami, kontakty i obchody.

Wrike představuje jednotlivé funkce prostřednictvím návodů na webu. Ty jsou pro snazší orientaci rozřazeny do tematických oblastí. Veškeré funkce je navíc možné prakticky vyzkoušet díky šablonám, které jsou po dobu 14 dnů přístupné komukoliv zdarma. Wrike navíc nabízí i telefonát či videohovor, v rámci kterého vám experti pomohou s celým procesem onboardingu.

V případě obou aplikací si mohou firmy vybírat mezi různými cenovými balíčky. Wrike nabízí neplacenou verzi do maximálního počtu pěti uživatelů. Kromě toho jsou k dispozici i další tři varianty včetně individuální, která je ušitá na míru dané firmě. Jednotlivé balíčky jsou odstupňované v závislosti na tom, kolik lidí je bude využívat. Nabídka Lamaelu je srovnatelná. Jednotlivé varianty se liší rozsahem funkcí a velikostí úložiště.

 

Struktura projektů

Z hlediska správy úkolů i projektového řízení jsou si Lamael s Wrikem rovní. Obě aplikace umožňují zobrazení projektů na časové ose, prostřednictvím Ganttova diagramu a Kanbanu. Z tohoto pohledu jsou obě aplikace pokročilé a uživatelé mohou úkoly plánovat intuitivně a vše přizpůsobit vlastním potřebám.

 

Lamael a Wrike srovnání
Struktura projektů v aplikaci Wrike

 

Uživatelé mohou vykazovat svůj čas nad jednotlivými úkoly a měřit čas probíhají práce. U Lamaelu je navíc možné určit hodinové sazby prací pro snazší fakturaci, která je rovněž součástí aplikace. Tato funkce u Wriku zcela chybí, a tak by byla nutná integrace s dalšími systémy, což software umožňuje. Uživatelé získávají i veškeré výhody cloudové platformy z hlediska zabezpečení s tím, že i nadále spravují veškerá svá data místně.

V Lamaelu máte celou kancelář prakticky neustále u sebe. Najdete tam e-mail, poznámky, CRM, ERP, notifikace, nástěnku, fakturaci, nástroje pro projektové řízení, kalendář, soubory, aktivity i výkazy práce. Rovněž máte možnost zaznamenávat jednotlivé poznámky k projektům prostřednictvím hlasových záznamů. Tuto funkci oceníte zejména v momentě, kdy nemáte čas na zapisování, ale nechcete přijít o nové poznatky k úkolům.

 

Funkce Wriku, které si oblíbíte

Wrike je intuitivní a přehledný nástroj. Jeho cílem je snížit používání e-mailů až o 90 % a pracovat tak produktivněji a efektivněji. Dle mého subjektivního názoru slouží především pro usnadnění práce v týmu, jelikož jednotliví členové mohou vyřizovat procesy na úrovni jednotlivým úkolů. Propojuje informace, které je nutné spojit pro detailní přehled o projektech a produktivitě týmu.

 

Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc

Lamael umí vše, co Wrike, ale nabízí i řadu funkcí navíc. Cílem vývojářů bylo vyvinout takový software, který dokáže nahradit dílčí aplikace nutné pro správu projektů a podniku jako celku. Díky tomu jsou uživatelům k dispozici veškeré nástroje potřebné nejen pro komplexní projektové plánování, ale také rozsáhlou práci s kontakty a fakturací.

Vývojáři doplnili aplikaci Lamaelu o záložku obchod, v rámci které spravujete databáze kontaktů a jednotlivé obchodní příležitosti.

Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy Wrike?

Wrike je intuitivní nástroj, se kterým si hravě vystačíte, pokud je vaší primární potřebou projektové plánování. Pokud hledáte komplexní nástroj, který v sobě kombinuje funkce nezbytné pro řízení podniku, sáhněte po Lamaelu. I přesto, že Wrike nabízí možnost rozsáhlé týmové práce, chybí mu interní chat, který by výrazně usnadnit komunikaci mezi členy. Lamael tuto funkci nabízí.

Pokud je pro vás klíčové české prostředí včetně podpory, bude pro vás Lamael tou správnou volbou. Proces onboardingu se snaží co nejvíce ulehčit i tím, že nabízí zaškolení na míru. Díky tomu zvládají všichni členové týmu pracovat efektivně a správně od samého začátku.

Obrovskou výhodou Lamaelu je skutečnost, že umožňuje dojít od vytvoření kontaktu až k fakturaci. Kromě této funkce disponuje i související podporou, kdy se můžete napojit na české banky a zadávat firemní údaje přes ARES.

Doufám, že jste v tomto článku našli odpovědi a představa o obou aplikacích je teď mnohem jasnější. Přečtěte si také srovnání Lamaelu a Trella, Lamaelu s Monday.com nebo Lamaelu a Jiry. V příštím článku se můžete těšit na porovnání Lamaelu a Asany.

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

85 % zaměstnanců chce flexibilitu: Hybridní práce jako jeden z trendů roku 2024

85 % zaměstnanců chce flexibilitu: Hybridní práce jako jeden z trendů roku 2024

Jak udržovat pořádek ve své firmě? Fulltextové vyhledávání v Lamaelu vás zachrání

Jak udržovat pořádek ve své firmě? Fulltextové vyhledávání v Lamaelu vás zachrání

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}