Databáze kontaktů je jedna z nejcennějších věcí, které firma může mít. Využijete ji pro budování zákaznického portfolia a obchodních vztahů nebo pro e-mailový marketing a remarketing. Pro začínající podnikatele představuje získání prvních kontaktů menší Everest. Tento návod se věnuje jejich uspořádání do databáze v aplikaci Lamael.

Začněte přepnutím do okna „Kontakty“ v hlavním menu, tady najdete přehled firem i kontaktů na konkrétní osoby. Typ zobrazení „Organizace“ nebo „Kontakty“ změníte kliknutím na jedno z tlačítek v šedé liště pod hlavním menu.

Pro přidání nového kontaktu klikněte na zelené tlačítko „Nový záznam“.

nový záznam v kartě Kontakty

Otevře se dialogové okno pro zapsání organizace nebo kontaktu na osobu. První kolonka k vyplnění s názvem „Firma“ vám při tom významně usnadní práci. Ve chvíli, kdy začnete psát název firmy, našeptávač vám nabídne společnosti z obchodního rejstříku se shodou ve jménu. Klikněte na odpovídající výsledek.

Detail nového kontaktu

Po výběru společnosti v našeptávači se do karty s novým kontaktem automaticky doplní adresa, IČ a DIČ. Dopište adresu webových stránek do kolonky pod DIČ a kliknutím zvolte, zda se jedná o kontakt na firmu („Organizace“) nebo osobu („Kontakt“).

Pod nastavením typu kontaktu zaškrtněte odpovídající checkboxy pro označení použité adresy jako fakturační nebo jako soukromého kontaktu.

zaškrtnutí odpovídajících checkboxů

Do druhého sloupce zapište kontaktní údaje na osobu z dané firmy, zvolte obchodníka, který zodpovídá za komunikaci s touto osobou a doplňte termíny poslední proběhlé a budoucí plánované interakce.

vyplnění kontaktních údajů

Scrollujte v dialogovém okně dolů do druhé půlky karty kontaktu. Tady najdete všechny důležité funkce pro práci s kontaktem. Zaprvé zvolte kliknutím do řádku „Stav“ svůj výchozí vztah s kontaktem.

stav nového kontaktu

Pod kolonkou se stavem popište také „Zájem“, tedy oblast, ve které vidíte potenciál vzájemné spolupráce.

Úplně dole na kartě kontaktu jsou tři zelená tlačítka, přes která můžete přidat další kontaktní osoby ze stejné společnosti, připojit přílohu (například fotku kontaktní osoby z LinkedIn) nebo se rovnou pustit do práce s kontaktem. Kliknutím na poslední tlačítko „Přidat do agendy“ vytvoříte projekt, úkol či aktivitu navázanou na kontakt, pošlete na něj e-mail nebo si jej přidáte do pipeline jako nový obchod.

popis zájmu - potenciální spolupráce

Všechny kontakty v Lamaelu zobrazíte buď v podobě vizitek, nebo v řádcích. Pro přepínání mezi těmito dvěma náhledy použijte tlačítka vedle kolonky pro fulltextové vyhledávání v šedém řádku pod hlavním menu.

zobrazení kontaktů - vizitky

V řádkovém zobrazení najdete kompletní nabídku filtrů pro vyhledání potřebných kontaktů. Kromě filtrů máte k dispozici také fulltextové vyhledávání v šedém řádku pod hlavním menu.

vyhledávání kontaktů v řádkovém zobrazení

Pokud již někde v PC máte vytvořenou databázi kontaktů, prohlédněte si návod Jak importovat kontakty hromadně.

Nebo pokračujte ve čtení s článkem Jak zadávat kontakty a udělat si v nich pořádek.

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}