Krok za krokem: Jak zadávat kontakty a udělat si v nich pořádek

Jak zadavat kontakty a udelat si v nich poradek

Databáze kontaktů je jedna z nejcennějších věcí, které firma může mít. Využijete ji pro budování zákaznického portfolia a obchodních vztahů nebo pro e-mailový marketing a remarketing. Pro začínající podnikatele představuje získání prvních kontaktů menší Everest. Tento návod se věnuje jejich uspořádání do databáze v aplikaci Lamael.

Začněte přepnutím do okna „Kontakty“ v hlavním menu, tady najdete přehled firem i kontaktů na konkrétní osoby. Typ zobrazení „Organizace“ nebo „Kontakty“ změníte kliknutím na jedno z tlačítek v šedé liště pod hlavním menu.

Pro přidání nového kontaktu klikněte na zelené tlačítko „Nový záznam“.

poradek

Otevře se dialogové okno pro zapsání organizace nebo kontaktu na osobu. První kolonka k vyplnění s názvem „Firma“ vám při tom významně usnadní práci. Ve chvíli, kdy začnete psát název firmy, našeptávač vám nabídne společnosti z obchodního rejstříku se shodou ve jménu. Klikněte na odpovídající výsledek.

poradek

Po výběru společnosti v našeptávači se do karty s novým kontaktem automaticky doplní adresa, IČ a DIČ. Dopište adresu webových stránek do kolonky pod DIČ a kliknutím zvolte, zda se jedná o kontakt na firmu („Organizace“) nebo osobu („Kontakt“).

Pod nastavením typu kontaktu zaškrtněte odpovídající checkboxy pro označení použité adresy jako fakturační nebo jako soukromého kontaktu.

poradek

Do druhého sloupce zapište kontaktní údaje na osobu z dané firmy, zvolte obchodníka, který zodpovídá za komunikaci s touto osobou a doplňte termíny poslední proběhlé a budoucí plánované interakce.

poradek

Scrollujte v dialogovém okně dolů do druhé půlky karty kontaktu. Tady najdete všechny důležité funkce pro práci s kontaktem. Zaprvé zvolte kliknutím do řádku „Stav“ svůj výchozí vztah s kontaktem.

poradek

Pod kolonkou se stavem popište také „Zájem“, tedy oblast, ve které vidíte potenciál vzájemné spolupráce.

Úplně dole na kartě kontaktu jsou tři zelená tlačítka, přes která můžete přidat další kontaktní osoby ze stejné společnosti, připojit přílohu (například fotku kontaktní osoby z LinkedIn) nebo se rovnou pustit do práce s kontaktem. Kliknutím na poslední tlačítko „Přidat do agendy“ vytvoříte projekt, úkol či aktivitu navázanou na kontakt, pošlete na něj e-mail nebo si jej přidáte do pipeline jako nový obchod.

poradek

Všechny kontakty v Lamaelu zobrazíte buď v podobě vizitek, nebo v řádcích. Pro přepínání mezi těmito dvěma náhledy použijte tlačítka vedle kolonky pro fulltextové vyhledávání v šedém řádku pod hlavním menu.

poradek

V řádkovém zobrazení najdete kompletní nabídku filtrů pro vyhledání potřebných kontaktů. Kromě filtrů máte k dispozici také fulltextové vyhledávání v šedém řádku pod hlavním menu.

poradek

Pokud již někde v PC máte vytvořenou databázi kontaktů, prohlédněte si návod Jak importovat kontakty hromadně.

Nebo pokračujte ve čtení s článkem Jak zadávat kontakty a udělat si v nich pořádek.

Pošli to dál!

Pavla Rýgrová

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: