Jak zadávat kontakty a udělat si v nich pořádek

jak zadavat kontakty a udelat si v nich poradek

Přestože prodej přes studené kontakty je dnes víceméně na ústupu, má proaktivní správa databáze stále své místo mezi prioritami, a to jak při budování firmy, tak i pro udržení její životaschopnosti. Tento článek se věnuje založení a práci se seznamem kontaktů.

 

Čím víc kontaktů, tím lépe

Pokud startujete své podnikání od nuly, žádnou databázi zatím nemáte. Ale je to opravu tak? V začátcích můžete svůj seznam založit pro kontakty ze svého okolí. Jednak si díky tomu nastavíte systém, a zároveň se přes ně můžete dostat ke zprostředkovaným příležitostem.

Vyzkoušejte i osobní sběr kontaktů na různých networkingových akcích. V každém městě se dají dohledat organizovaná setkání, snídaně, brunche nebo obědy pro podnikatele. Jsou to přesně ty pravé příležitosti pro výměnu vizitek a seznámení se.

Další variantou je domluvení spolupráce s firmou, která provozuje službu či prodává produkt „do páru“ s vaší nabídkou. Pokud například prodáváte sportovní vybavení, představuje blog pro cestovatele potenciálního partnera pro vzájemnou výpomoc a sdílení kontaktů.

 

Jak kontakty roztřídit

Když před sebou máte připravený seznam kontaktů, pusťte se do jejich třídění do kategorií. Kategorie použijte jako štítky, kterými označíte záznamy patřící do stejné skupiny. Hned na začátku si ověřte, jak aplikace, kde chcete svou databázi založit, řeší souběh více kategorií u jednoho kontaktu.

Jako základní kategorie se obvykle používá aktuální vztah s danou osobou – pracovní nebo osobní, ale záleží i na tom, jaké „persony“ máte pro své podnikání vymyšlené.

 

Persony v databázi

Pojmem persona se v marketingu označuje typizovaný zákazník. I když se třeba marketingu osobně nevěnujete, určitě je při budování databáze zohledněte. Jde o to, že pro každou personu je zajímavé trochu jiné představení vaší služby nebo produktu. Odlišnou komunikaci si velmi snadno otestujete už na svých známých.

Vraťme se k samotnému pojmu – co obnáší příprava takové persony a kolik si jich definovat? Typizovaného zákazníka popište zařazením do věkové kategorie, lokality a případně i k pohlaví. Dále zkuste určit, jaký problém řeší a jak mu vaše služba nebo produkt pomůže. Popřemýšlejte nad tím, o co se zajímá a kde se na internetu nebo off-line pohybuje. Počet person je individuální, ale pro začátek zkuste vypracovat osobní profil ke čtyřem nebo pěti a kontakty třiďte i podle příslušnosti k jedné z nich.

 

Závěrem

Využití databáze kontaktů je opravdu hodně široké. Vždy u ní ale dokážete najít návod pro zlepšení parametrů svého produktu či služby a ve chvíli, kdy vaše podnikání stagnuje nebo jen chcete nárazově zvýšit obraty, je právě databáze klíčem k úspěchu.

 

Pokračujte na návod Jak zadávat kontakty a udělat si v nich pořádek v aplikaci Lamael.

Pošli to dál!

Pavla Rýgrová

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: