Krok za krokem: Jak provádět hromadné úpravy v kontaktech

jak provadet hromadne upravy v kontaktech

Jedním z důležitých parametrů kontaktu v databázi Lamaelu je jeho stav. Podle přiřazeného stavu se kontakty třídí do skupin – dodavatel, potenciální zákazník, nový kontakt apod. V tomto návodu zjistíte, jak upravovat stavy u více kontaktů najednou nebo jak je hromadně smazat.

Začněte přepnutím do okna „Kontakty“ v hlavním menu. Kontakty se zobrazí v grafické podobě karet. Klikněte na ikonu se symbolem řádků v šedé liště pod hlavním menu pro zobrazení v řádcích.

upravy

V tomto náhledu má každý kontakt na začátku svého řádku checkbox. Kliknutím zaškrtněte checkboxy u kontaktů, které chcete upravit. Potom klikněte pravým tlačítkem v řádku jednoho z označených kontaktů. Otevře se roletka s nabídkou stavů. Kliknutím na požadovaný stav jej nastavíte. V roletce najdete také možnost vybrané kontakty hromadně smazat či duplikovat.

upravy

Nabídku stavů jednoduše rozšíříte o vlastní kategorie. Klikněte na ozubené kolečko v šedé liště úplně vpravo a v roletce, která se otevře, klikněte na možnost „Vlastní stavy“.

upravy

Otevře se okno s přehledem aktuálně používaných stavů. Pod existujícími stavy je umístěné zelené tlačítko „Přidat“, na které klikněte.

upravy

Do přehledu stavů se přidá prázdný řádek, kam napíšete název nového stavu. Vedle názvu je i nepovinná kolonka pro doplnění lhůty určující, jak dlouho může kontakt v tomto stavu setrvat. Po zapsání nového stavu uložte změny.

upravy

Práce se stavy u kontaktů souvisí se schůzkami a termíny. K tomuto tématu si přečtěte zpracovaný návod Jak evidovat schůzky a termíny spojené s kontakty v Lamaelu a nebo článek Jak evidovat schůzky a termíny spojené s kontakty s praktickými postřehy.

Pošli to dál!

Pavla Rýgrová

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: