• Domů
  • |
  • Blog
  • |
  • Zkratka CRM: Co se za ní skrývá?

Zkratka CRM: Co se za ní skrývá?

Statistiky společnosti ElasticPath říkají, že zvýšení investic do udržení stávajících zákazníků o 5 % může zvýšit vaše zisky až o 95 %. A právě s udržením zákazníků vám pomůže spolehlivý CRM systém. Co všechno se pod zkratkou CRM skrývá, jak podpoří vaše podnikání a k jakým aktivitám ho využijete? To se dozvíte v dnešním článku.

 

CRM – fenomén podnikatelského světa

CRM je zkratkou anglického Customer Relationship Management. V českém jazyce pak používáme označení řízení vztahu se zákazníky. Jedná se o dokonale promyšlený a sofistikovaný software, který zjednodušuje interní komunikaci a zefektivňuje způsob jednání se zákazníky. Evidujete v něm totiž všechny údaje, které vám o sobě sami zákazníci poskytnou. Zároveň máte vždy dokonalý přehled o tom, který z kolegů zrovna jedná s jakým zákazníkem a co přesně spolu řeší.

CRM má za sebou bohatou historii. Do podoby, která je nám dnes známá, se zrodilo v roce 1995. O začátcích CRM a prvních pokusech jeho vývoje jsme se rozepsali v samostatném článku.

 

Řiďte firmu efektivně a snadno

Vhodně zvolený a správně nastavený CRM software je základním předpokladem pro zajištění plynulého chodu firmy. CRM totiž není jen o komunikaci se zákazníky, ale také o komunikaci uvnitř týmu. Samozřejmostí by pak měl být bezproblémový přístup k informacím a kontaktům.

Podle Super Office (2021) je snadné použití CRM tím nejdůležitějším faktorem pro výběr konkrétního řešení. Zde opravdu platí, že není CRM jako CRM. Na trhu je totiž nepřeberné množství variant, a tak musí společnosti svůj výběr pečlivě zvážit. O možných nástrojích pro řízení firmy jsme si můžete přečíst v samostatném článku.

 

Bez ohledu na řešení, pro které se rozhodnete, správné CRM by mělo být:

 

  • provázané z hlediska informací, kontaktů i aktivit
  • aktuální v reálném čase
  • přehledné z pohledu třídění dat
  • strukturované
  • přístupné kdykoliv a odkudkoliv
  • vizuálně přehledné

 

Tech Times (2020): Systém CRM zlepšuje míru udržení zákazníků, což vede ke zvýšení zisku o 25–85 %

To ale není jediná statistika, která stojí za pozornost. Vybrali jsme pro vás několik zajímavých čísel, která vám ukážou, proč by Customer Relationship Management neměl chybět v žádné firmě, která dennodenně pracuje s kontakty.

 

  • Hubspot (2019): CRM může navýšit míru konverze až o 300 %.
  • Force Manager: Mobilní CRM dokáže zvýšit produktivitu pracovníků až o 15 %.
  • VAR Street (2020): 80 % spotřebitelů podpoří spíše značky, které nabízejí personalizovanou podporu.

 

Suma sumárum vám vhodně zvolený CRM systém pomůže zvyšovat konverze, uzavírat více obchodů, zvýšit efektivitu prodeje, zlepšit produktivitu týmu a získat klíčové odpovědi od zákazníků.

 

Ve všech těchto oblastech obstojí i projektový nástroj Lamael

Lamael disponuje vším, co pro řízení své firmy potřebujete. Celá aplikace je navíc v českém jazyce, takže vám nedá žádnou námahu jí porozumět.

Najdete zde týmovou nástěnku pro rychlé sdílení informací napříč celým týmem. O tom, na jakých projektech vaši kolegové zrovna pracují, máte dokonalý přehled díky vytváření projektů a jejich následnému delegování. Nechybí ani rozšířené funkce pro práci s kontakty, ke kterým můžete přidávat soubory dle libosti a třídit je pomocí štítků. Na všechny své klienty můžete navíc posílat e-maily rovnou z aplikace díky integraci se CRM systémem. Všechna data třídíte podle štítků. Na pár kliknutí importujete, nebo naopak jednoduše exportujete do preferovaného formátu.

Podívejte se na přehled všech dostupných funkcí a zjistěte, s čím dalším vám může Lamael pomoci.

Related Posts

Jak logicky plánovat projekty?

Jak logicky plánovat projekty?

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Leave a Reply


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}