Statistiky společnosti ElasticPath říkají, že zvýšení investic do udržení stávajících zákazníků o 5 % může zvýšit vaše zisky až o 95 %. A právě s udržením zákazníků vám pomůže spolehlivý CRM systém. Co všechno se pod zkratkou CRM skrývá, jak podpoří vaše podnikání a k jakým aktivitám ho využijete? To se dozvíte v dnešním článku.

CRM – fenomén podnikatelského světa

CRM je zkratkou anglického Customer Relationship Management. V českém jazyce pak používáme označení řízení vztahu se zákazníky. Jedná se o dokonale promyšlený a sofistikovaný software, který zjednodušuje interní komunikaci a zefektivňuje způsob jednání se zákazníky. Evidujete v něm totiž všechny údaje, které vám o sobě sami zákazníci poskytnou. Zároveň máte vždy dokonalý přehled o tom, který z kolegů zrovna jedná s jakým zákazníkem a co přesně spolu řeší.

CRM má za sebou bohatou historii. Do podoby, která je nám dnes známá, se zrodilo v roce 1995. O začátcích CRM a prvních pokusech jeho vývoje jsme se rozepsali v samostatném článku.

Řiďte firmu efektivně a snadno

Vhodně zvolený a správně nastavený CRM software je základním předpokladem pro zajištění plynulého chodu firmy. CRM totiž není jen o komunikaci se zákazníky, ale také o komunikaci uvnitř týmu. Samozřejmostí by pak měl být bezproblémový přístup k informacím a kontaktům.

Podle Super Office (2021) je snadné použití CRM tím nejdůležitějším faktorem pro výběr konkrétního řešení. Zde opravdu platí, že není CRM jako CRM. Na trhu je totiž nepřeberné množství variant, a tak musí společnosti svůj výběr pečlivě zvážit. O možných nástrojích pro řízení firmy jsme si můžete přečíst v samostatném článku.

Bez ohledu na řešení, pro které se rozhodnete, správné CRM by mělo být:

  • provázané z hlediska informací, kontaktů i aktivit
  • aktuální v reálném čase
  • přehledné z pohledu třídění dat
  • strukturované
  • přístupné kdykoliv a odkudkoliv
  • vizuálně přehledné

Tech Times (2020): Systém CRM zlepšuje míru udržení zákazníků, což vede ke zvýšení zisku o 25–85 %

To ale není jediná statistika, která stojí za pozornost. Vybrali jsme pro vás několik zajímavých čísel, která vám ukážou, proč by Customer Relationship Management neměl chybět v žádné firmě, která dennodenně pracuje s kontakty.

  • Hubspot (2019): CRM může navýšit míru konverze až o 300 %.
  • Force Manager: Mobilní CRM dokáže zvýšit produktivitu pracovníků až o 15 %.
  • VAR Street (2020): 80 % spotřebitelů podpoří spíše značky, které nabízejí personalizovanou podporu.

Suma sumárum vám vhodně zvolený CRM systém pomůže zvyšovat konverze, uzavírat více obchodů, zvýšit efektivitu prodeje, zlepšit produktivitu týmu a získat klíčové odpovědi od zákazníků.

Ve všech těchto oblastech obstojí i projektový nástroj Lamael

Lamael disponuje vším, co pro řízení své firmy potřebujete. Celá aplikace je navíc v českém jazyce, takže vám nedá žádnou námahu jí porozumět.

Najdete zde týmovou nástěnku pro rychlé sdílení informací napříč celým týmem. O tom, na jakých projektech vaši kolegové zrovna pracují, máte dokonalý přehled díky vytváření projektů a jejich následnému delegování. Nechybí ani rozšířené funkce pro práci s kontakty, ke kterým můžete přidávat soubory dle libosti a třídit je pomocí štítků. Na všechny své klienty můžete navíc posílat e-maily rovnou z aplikace díky integraci se CRM systémem. Všechna data třídíte podle štítků. Na pár kliknutí importujete, nebo naopak jednoduše exportujete do preferovaného formátu.

Podívejte se na přehled všech dostupných funkcí a zjistěte, s čím dalším vám může Lamael pomoci.

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}