Máme pro vás další, v pořadí šestý článek, ze série srovnávání českých aplikací určených pro projektový management, komunikaci a organizaci napříč týmy. Při poslední srovnávačce se Lama utkala s nástrojem Easyprojekt, dnes bude v pomyslném ringu stát proti aplikaci s názvem Caflou.

O srovnávání projektových nástrojů

Náš záměr je jednoduchý, snažíme se Lamael vyvíjet tak, aby byl co nejlepší. Jedním z faktorů kvality aplikace je její konkurenceschopnost, a proto jsme se rozhodli Lamael porovnat i s jinými nástroji. V sérii článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa proto srovnáváme Lamael se zahraničními aplikacemi.

Pokud se chcete dozvědět více o důvodech, které nás k tomuto srovnávání vedou, můžete si o naší motivaci přečíst víc v článku o tom, proč srovnání vůbec děláme. Také moc dobře víme, že mít přehled a držet krok je jednou z mnoha cest k úspěchu. Proto pokud pro nás máte nějakou novinku týkající se projektových aplikací, neváhejte se ozvat prostřednictvím e-mailu, Facebooku nebo LinkedInu. V případě, že vám nějaká funkce chybí, rádi ji pro vás doprogramujeme. Je pro nás velmi důležité, aby vám Lamael padl jako ulitý.

První dojem z Lamaelu a Caflou

Co se týká vizuální stránky, Caflou okouzlí moderním designem a jemnými barvami, díky tomu se v programu příjemně pracuje.

Lamael však disponuje vizuálními funkcemi, které Caflou chybí. Caflou ve srovnání s Lamou postrádá možnost barevného štítkování pro prioritizaci, značení událostí a termínů u kontaktů a tvorby šablon projektů. Lamael také oproti Caflou disponuje možností vytvořit na nástěnce galerii fotek, kartičky post-it –⁠ barevné značení, formátovat text, vyhledávat v poznámkách či vložit aktivní odkazy.

Lamael je také typický hojným využitím modré barvy. I to má svůj účel, a to hlavně udržet pozornost a zamezit unaveným očím a šetřit tak celkově zrak.

Co obě aplikace umí

S oběma programy budete mít vždy po ruce přehled vašich klientů nebo dodavatelů, pod každou firmou kompletní souhrn jejich aktivit, ať už jde o kontakty, komunikaci, příjmy a výdaje, zakázky nebo faktury, ale také třeba sdílené dokumenty.

V Lamaelu můžete s úkoly pracovat nejen na časové ose, můžete si je zobrazit i pomocí Ganttova diagramu nebo Kanbanu. K dispozici je také interní chat, díky kterému můžete sdílet informace jen s konkrétními kolegy.

Ačkoli Caflou pokulhává zejména ve vizuálních gadgetách jako je barevné štítkování, tvorba kartiček apod., dalo by se říci, že je Lamě téměř rovna.

V obou případech, Lamael i Caflou, se bavíme o výborných aplikacích, ke kterým máte přístup jak z webového prohlížeče, tak přes mobilní aplikaci. Svou agendu tak můžete řídit kdykoliv a odkudkoliv.

Funkce Caflou, které si oblíbíte

Caflou (jak už jemně napovídá její název) je primárně skvělým nástrojem pro hlídání kompletní firemní cash-flow, nabízí možnost organizovat si vlastní dashboard, ale také výborné souhrnné grafy a hlídání splatností a synchronizaci s Integromat pro EET i Gmail. V Caflou se dají vytvářet automatické procesy a workflow, díky kterým systém vykoná práci za vás a ušetří vám tím čas.

Navíc poskytuje díky vychytanému kalendáři výborný přehled vždy a ve všem. A to nejen v rámci evidence zákazníků a jejich stavů, ale i na úrovni vytíženosti napříč týmem.

Zajímavé je také sledování ekonomiky týmu, dozvíte se tak, zda zaměstnanec přináší peníze, nebo je naopak firmu stojí. Caflou se dá používat zvlášť jak pro projektový management, tak i pro řízení ekonomiky nebo vystavování faktur.

V rámci onboardingu lze vyzkoušet zkušební verzi na 30 dní zdarma, zaškolení je kompletně online formou Akademie, vzdělávacích videí, která naučí se systémem každého. S nikým si tedy nevoláte.

Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc

Lamael se snaží vyjít vstříc reálným potřebám podnikatelů. Poradí si se zadáváním a kontrolou úkolů, postará se o dodržování termínů a zaznamenává čas strávený nad konkrétními úkoly. Díky automatickému generování výkazu hodin je schopen v pár krocích vytvořit a odeslat fakturu za odvedenou práci místo vás.

Díky propojeným funkcím můžete sledovat to, jak je práce pro jednotlivé klienty časově náročná a plánovat úkoly i rozvržení lidských zdrojů. Velkou výhodou je externí databáze, která umožňuje snadno a rychle přidat nový kontakt, a to díky napojení na ARES.

Zamilování hodná je také funkce diktování audio poznámek, která ušetří čas, který by jinak byl strávený psaním. Dále pak použití štítků ve formě klíčových slov a díky tomu jednodušší vyhledávání.

Kolik za ně zaplatíte

Pokud vybíráte z nabídky Lamaelu, budete volit mezi 3 tarify. Základní Lite verze vás bude stát 290 Kč měsíčně. Zlatou střední cestu poskytne tarif Premium, který lze získat už za 490 Kč, nejnašlapanější balíček vychytávek Premium můžete pořídit za akční cenu 790 Kč (běžná cena je 990 Kč).

I v případě Caflou si můžete vybrat ze 3 možností. Základní tarif Kapr vás bude stát 250 Kč měsíčně, zlatá střední cesta v podobě tarifu s názvem Delfín 350 Kč za měsíc a nejkomplexnější balíček služeb získáte s tarifem Žralok za 5000 Kč měsíčně.

Kdy využít Lamael a kdy Caflou?

Caflou je užitečný nástroj pro kompletní sledování firemní cash-flow díky parádním souhrnným grafům. Dobře vám poslouží pro evidenci zákazníků a jejich stavů, ale i v poskytnutí přehledu úrovně vytíženosti napříč celým týmem. Díky vychytanému kalendáři navíc získáte výborný přehled vždy a ve všem. Navíc se dá používat zvlášť jak pro projektový management, tak i pro řízení ekonomiky nebo vystavování faktur.

Pokud ale hledáte aplikaci, která vám poskytne kompletní funkce pro chod projektu či celé firmy, Lamael je lepší volbou. Vyřešíte v něm nejen zadávání a kontrolu úkolů, time management, fakturaci či projektové řízení včetně evidence nákladů a zisku. V neposlední řadě jistě oceníte interní firemní chat a nástěnku, což celkově napomáhá efektivnější spolupráci celého týmu.

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Velká příručka, jak pracovat s Lamaelem: Podrobně o agendách Kalendář, Úkoly a Aktivity

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}