• Domů
  • |
  • Blog
  • |
  • Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

Zvyšte produktivitu, ne počet odpracovaných hodin

Máte pocit, že pod tlakem se vám vlastně pracuje nejlíp? Občas vám to možná může pomoct, ale pravidelná práce ve stresu není dlouhodobě udržitelná. Dříve nebo později se to podepíše na vašem zdraví. Zaměřte se radši na vaši produktivitu. Jak zvýšit svoji produktivitu nebo produktivitu svých zaměstnanců? To vám prozradíme v tomto článku. 

 

Proč se snažit zvýšit efektivitu práce? Pokud jste zaměstnavatel, odpověď je jednoduchá. Vaši zaměstnanci mohou dosáhnout lepších výsledků za kratší dobu. Jako freelancer si organizujete čas podle sebe a je proto důležitější pracovat efektivně. Uděláte více práce za kratší čas, máte více peněz a více volného času.  

 

Jak co nejjednodušeji zvýšit produktivitu? 

Není to žádná věda. Stačí pár malých změn, které vám přinesou nejen lepší výsledky, ale i skvělý pocit z produktivního dne! 

Prostředí nás ovlivňuje 

V uklizeném a čistém prostředí se budete soustředit mnohem lépe. Vliv na efektivitu může mít ale i teplota a osvětlení. Z příliš modrého světla vás můžou bolet oči. Nepodceňujte ani barvy stěn. Pokud vám něco říká psychologie barev, určitě víte, že barvy mají vliv na lidskou psychiku. Žlutá barva například podporuje kreativitu, zelená je uklidňující barva a modrá vám pomůže se soustředěním. Důležitým faktorem je hluk, ten většinu lidí rozptyluje. Pokud pracujete z domova, není na škodu vytvořit si svoji pracovnu, kde budete trávit čas pouze během práce.  

Tip: Přečtěte si, jak na efektivní home office 

 

Definujte si pracovní dobu 

Zkuste vypozorovat, kdy jste během dne nejproduktivnější. Někdo je ranní skřivan, to znamená, že se mu nejlépe pracuje během ranních a dopoledních hodin. Někdo zase noční sova, takže se mu nejlépe pracuje v odpoledních až večerních hodinách. Využijte naplno čas, kdy je efektivita vaší práce vysoká. Time-management je klíčový, abyste zvládli vše, co potřebujete do konkrétních hodin a našli prostor pro volný čas. Podívejte se na více tipů, jak na work-life balance. 

 

Soustřeďte se  

Vaše produktivita úzce souvisí se soustředěností. Pokud se na jednu činnost plně soustředíte, dokončíte ji rychleji, než když svou pozornost štěpíte mezi více činností. Nedokážete se plně soustředit moc dlouho? Zkuste techniku pomodoro. Spočívá v tom, že pracujete ve 25minutových intervalech, které prokládáte krátkými přestávkami. Tahle technika vám pomůže zvýšit efektivitu práce 

 

Nekomplikujte si práci 

Používáte k práci několik různých nástrojů a platforem, ve kterých se občas ztrácíte? Nekomplikujte si práci tím, že budete muset zdlouhavě hledat důležité informace. Mějte všechno přehledně na jednom místě. Tvořte si to-do listy a prioritizujte úkoly. Začněte ideálně s tím nejtěžším úkolem, který si rozdělíte na menší a konkrétnější kroky.  

Pracujte chytře a nezdržujte se věcmi, které zvládnete díky správnému softwaru o dost rychleji. Využijte například nástroj Lamael, který vám umožní mít vše na jednom místě tak, abyste se v tom skvěle zorientovali. Podívejte se na 5 tipů, jak si v Lamaelu usnadíte práci. 

 

Dávejte zpětnou vazbu 

Dávejte svým zaměstnancům pravidelně zpětnou vazbu. Každý z nás chce vědět, jaké jsou výsledky naší práce, abychom se mohli zlepšit. Správně podaná zpětná vazba je super způsob, jak zvýšit produktivitu. Vaše zaměstnance to namotivuje a posune dál. Nebojte se ostatní pochválit za dobře odvedenou práci a ty nejlepší odměňte za nadprůměrné výsledky. 

 

Nebojte se práce odkudkoliv 

Doba, kdy museli vaši zaměstnanci prosedět celý den v kanceláři je skoro pryč. S pandemií se vše ještě víc přesunulo do online prostoru a naučili jsme se pracovat z domova. Možnost pracovat odkudkoliv může být velkou výhodou. Možná se bojíte, že se výsledky vašich zaměstnanců zhorší, opak je ale pravdou. Čím spokojenější vaši zaměstnanci budou, tím efektivnější bude i jejich práce. 

Nemusíte pracovat od rána do noci, abyste stihli vše, co potřebujete. Pracujte chytře a vyzkoušejte některý z tipů, jak zvýšit produktivitu. Co zkusit jako první? Time management je něco, bez čeho se neobejdete. Abyste byli produktivnější musíte vědět, co je vaším úkolem a kolik času na něj máte. 

 Nejen s plánováním vám pomůže Lamael. Vyzkoušejte ho na 14 dní zdarma a přesvědčte se sami. 

 

Related Posts

Jak logicky plánovat projekty?

Jak logicky plánovat projekty?

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

Jak si stanovit cíle? Zkuste metodu SMART

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

5 tipů, jak na efektivní řízení projektů

Prioritizace úkolů: Eisenhowerova matice a jak ji (ne-)využívat

Prioritizace úkolů: Eisenhowerova matice a jak ji (ne-)využívat

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}