Zákazníci – alfa a omega každého úspěšného podnikání. Vstoupíte na trh se službou nebo produktem, o kterém jste přesvědčeni, že půjde na dračku, jenže realita tomu neodpovídá? Zákazníky byste napočítali na prstech jedné ruky a polovina z nich jsou vaši kamarádi a rodina? Možná není problém v produktu nebo službě, kterou nabízíte, ale v akvizici zákazníků. Přečtěte si 6 tipů, které vám pomůžou úspěšně získat nové zákazníky. 

Co je to akvizice 

Na začátek je dobré zmínit, že slovo akvizice má dva významy a vždy záleží na kontextu. Prvním je akvizice podniku – termín, který se běžně používá v ekonomice a znamená převzetí podniku, kdy se jeden podnik stane součástí druhého. My se budeme zabývat akvizicí v marketingu, která označuje proces získávání zákazníků 

Co vše zahrnuje proces akvizice nových zákazníků 

Úspěšná akvizice zákazníků neznamená, že se rovnou vrhnete do kontaktu s potenciálními zákazníky. Celý proces se skládá z více fází, některé kroky je potřeba udělat ještě předtím, než se pustíte do samotné akvizice. Jaké to jsou? 

  • Analýza produktu, 
  • analýza cílové skupiny, 
  • vytvoření marketingové strategie, 
  • a výběr distribučního kanálu. 

Další kroky jsou součástí akvizice anebo následují po ní: 

  • Získávání leadů, 
  • konverze leadů na zákazníky, 
  • nákup, 
  • a zákaznický servis. 

6 tipů, díky kterým bude vaše akvizice úspěšná 

Chcete získat nové zákazníky? Pak si přečtěte tipy, které vám v tom určitě pomůžou. 

1. Poznejte svoji cílovku 

Důkladně identifikujte svou cílovou skupinu. Když nebudete vědět, na koho míříte marketingovou kampaň, jen těžko oslovíte ty správné lidi. Pochopte potřeby, preference a problémy svého potenciálního zákazníka a nabídněte mu řešení v podobě vašeho produktu.  

Tip: Přečtěte si, co je cílová skupina, proč je dobré se na ni zaměřit a jaké persony obsahuje.  

2. Komunikujte výhody produktu 

Ukažte, jaké konkrétní výhody a hodnotu mohou zákazníci získat při nákupu vašeho produktu. Zjistěte, v čem se váš produkt liší od konkurenčních – důraz na jedinečnost může pomoct přesvědčit nové zákazníky, aby si vybrali mezi všemi produkty právě váš. 

3. Využijte sílu sociálních sítí 

Pro komunikaci a oslovení vašich potenciálních zákazníků jsou sociální sítě ideálním místem. Pravidelnou aktivitou, publikací zajímavého obsahu a odpovídáním na komentáře máte možnost budovat branding značky a pozitivní vztahy se zákazníky.  

Tip: Sociálních sítí, které můžete k akvizici zákazníků a propagaci firmy využít, je více a je potřeba si uvědomit, že každá z nich vyžaduje odlišný způsob komunikace a marketingu. Ať už si vyberete síť Instagram, nebo LinkedIn, nejprve zjistěte, co pro danou platformu nejlépe funguje. 

4. Nebojte se partnerství 

Další skvělou možností, jak oslovit nové zákazníky, je navázat spolupráci s jinou společností, která cílí na stejnou nebo podobnou cílovou skupinu. Partnerství může mít různou podobu, ať už ve formě jednorázové spolupráce, nebo dlouhodobého partnerství a může přinést vašemu podnikání kromě nových zákazníků spoustu dalších výhod, jako je například zvýšení tržního dosahu nebo sdílení nákladů na marketing. 

5. Nezapomeňte na zákaznický servis 

Tím že se z potenciálního zákazníka stane skutečný zákazník, to nekončí. Budujte vztahy se zákazníky a poskytněte jim péči a servis, jen tak budete mít jistotu, že budou spokojení. Proč je dobré mít spokojené zákazníky? Protože je to nejlepší způsob, jak získat pozitivní reference, které vám můžou pomoct s akvizicí nových zákazníků. 

6. Využívejte CRM systém (Customer Relationship Management) 

Aktivní CRM neboli řízení vztahů se zákazníky vám pomůže shromažďovat informace o zákaznících a sledovat jejich životní cyklus. Co vám to přinese? Lépe jim porozumíte a snadněji identifikujete jejich potřeby. Díky tomu pak zákazníkům můžete poskytnout personalizované a cílené služby. 

Pokud uvažujete o využívání CRM systému, vyzkoušejte Lamael – nástroj pro správu firem a řízení projektů. Kromě toho, že vám pomůže s řízením vztahů se zákazníky, nabízí řadu dalších užitečných funkcí. 

Související témata

Související články

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Komplexní srovnání 5 projektových nástrojů: Najděte ten pravý pro řízení vašich projektů

Komplexní srovnání 5 projektových nástrojů: Najděte ten pravý pro řízení vašich projektů

Marketingový model AIDA vám přinese nové zákazníky

Marketingový model AIDA vám přinese nové zákazníky

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}