Řízení firmy vyžaduje kombinaci osvědčených postupů a inovativních přístupů. Představíme vám čtyři klíčové tipy pro efektivní management a moderní organizování firmy, které jsou v souladu s nejnovějšími trendy v oblasti řízení společností. Nejenže vám pomůžou držet krok s proměnami v byznysovém prostředí, ale také posílí postavení vaší firmy jako předního hráče na trhu.

1) Přijetí rozmanitých perspektiv

Tento přístup, důležitý pro úspěšný management firmy, spočívá v otevřeném přijímání a využívání názorů a zkušeností členů týmu, kteří pocházejí z různého kulturního či profesního prostředí. Tato diverzita je zdrojem inovací, protože různé perspektivy přinášejí nové nápady a přístupy k řešení problémů.

Je důležité vytvářet prostředí, kde se každý cítí bezpečně a může svobodně vyjadřovat své myšlenky a návrhy. Toto prostředí nejenže podporuje kreativitu a inovace, ale také posiluje týmového ducha a spolupráci. Výsledkem je tým, který je schopný efektivněji a kreativněji řešit výzvy, které před něj moderní byznysové prostředí klade.

Je to jako skládání mozaiky – každý kousek má svou roli, ale je na manažerech, aby vybrali ty, které nejlépe doplňují celkový obraz. Inspirujte se naším článkem Jak na management firmy efektivně, aneb řiďte firmu tak, aby vám zbyl čas i peníze.

Zajímavost: Dle ZipDo statistiky diverzita neovlivňuje pouze finanční výkonnost, ale také zaměstnaneckou spokojenost. Takřka 83 % mileniálů se více zapojuje do práce, pokud jejich zaměstnavatel podporuje inkluzivní kulturu​​.

2) Podpora týmové spolupráce

Podpora týmové spolupráce je nezbytná zejména ve světle preferencí mladších generací, jako jsou mileniálové a generace Z. Tito zaměstnanci, kteří tvoří významnou část současné pracovní síly, mají specifické požadavky na pracovní prostředí a styl práce. Podle výzkumu Microsoftu z roku 2022 by až 49 % pracovníků generace Z mělo zájem o přechod na hybridní pracovní model a 46 % by preferovalo práci na dálku​​. Tento trend je podpořený také výsledky Deloitte, které ukázaly, že mladší generace očekávají od svých lídrů podporu diverzity a inkluzivity na pracovišti​​.

Tip: Přečtěte si náš článek, ve kterém se dozvíte, že až 85 % zaměstnanců chce flexibilitu a že je hybridní práce jedním z trendů roku 2024.

Vzhledem k těmto preferencím je důležité vytvářet prostředí, kde je týmová spolupráce nejen podporovaná, ale i efektivně implementovaná s využitím moderních technologií. Kromě toho mileniálové a generace Z hledají možnosti pro osobní a profesní růst. Nedostatek příležitostí pro rozvoj dovedností a kariérní postup je pro ně často důvodem k hledání nových pracovních příležitostí​​. A vy přece nechcete, aby od vás lidé odcházeli. Dejte vale fluktuaci.

3) Správné delegování úkolů

Správné delegování úkolů je zásadní pro efektivní řízení pracovní zátěže a vyvážení pracovních úkolů v týmu. Zde jsou klíčové body, které byste měli mít na paměti:

  • Přiřazujte úkoly podle dovedností, zkušeností a kapacity jednotlivých členů týmu.
  • Minimalizujte multitasking a rozptylování.
  • Pravidelně sledujte a upravujte plány podle potřeby.
  • Využívejte projektové nástroje.
  • Zapojte do procesu celý tým.
  • Plánujte na základě priorit a naléhavosti.
  • Pravidelně kontrolujte nerovnoměrné rozložení práce.
  • Vytvářejte a udržujte pracovní harmonogramy.

Tip: Existují nástroje, které pomáhají s rozdělováním úkolů, sledováním dostupných zdrojů a správou termínů. Tyto nástroje můžou pomoci odhalit konflikty v termínech a prioritách a zajistit viditelnost celkového rozložení zdrojů​​​​. Vyzkoušet můžete například náš projektový nástroj Lamael.

4) Srozumitelná a jasná komunikace

Stanovení efektivních komunikačních kanálů pomáhá udržovat transparentnost a zajistit, že jsou členové týmu v souladu s cíli společnosti. Bez jasné komunikace je vaše firma vlastně jako loď bez kapitána – ztracená v moři nedorozumění. Statistiky ukazují, že:

  • 57 % zaměstnanců neobdrží od svých nadřízených jasné pokyny, což značně ovlivňuje jejich výkon. Na druhou stranu 69 % manažerů se cítí nepohodlně při komunikaci se svými zaměstnanci, což poukazuje na komunikační bariéry, které můžou ovlivnit celkovou produktivitu​​.
  • 74 % zaměstnanců věří, že jim unikají důležité informace a novinky z firmy, což může mít za následek nedostatečné zapojení do firemních procesů a cílů​​.
  • firmy s více než 100 000 zaměstnanci můžou ročně ztratit až 62,4 milionů dolarů kvůli nedorozuměním a špatné komunikaci​​.
  • Téměř polovina (46 %) podniků ztrácí klienty kvůli špatné komunikaci​​.

Na druhou stranu až 85 % zaměstnanců motivuje, když management firmy sdílí aktualizace a novinky týkající se společnosti​​. Zaměstnanci, kteří jsou plně zapojení do firemních procesů a cílů, jsou více než 3,5krát produktivnější než jejich méně angažovaní kolegové​​. To ukazuje, jak je pro firmy důležité investovat do rozvoje komunikačních dovedností a nástrojů, které podporují transparentní a efektivní výměnu informací mezi všemi úrovněmi organizace.

Tip: Seznamte se s 5 nástroji, které vám usnadní online komunikaci v týmu.

Váš nový projektový superhrdina Lamael

Když už hovoříme o efektivním managementu a moderním organizování firmy, nemůžeme opomenout již zmíněný projektový nástroj, který to všechno krásně spojuje dohromady – Lamael. Představte si to jako váš osobní řídící panel, který vám pomůže udržet všechny vychytávky pod kontrolou. Lamael vám poskytne přehled o všech projektech, úkolech a termínech, a to vše v intuitivním a přehledném rozhraní.

 

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Důraz na emoční inteligenci projektových manažerů: Význam empatie, komunikace a řešení konfliktů

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}