Výhody a nevýhody kanceláře bez papírů. Začněte s novým životním stylem

bezpapírová kancelář už je blízko

Osoba pod hromadou zmačkaných papírů drží v rukou papír s nápisem pomoc.

Není náhodou, že každým rokem ubývá v kancelářích po celém světě papíru. Moderní technologie zpřístupnily nové formy zápisu dat, takže dnes už dokumenty místo do šanonů ukládáme na cloud.

Mít “kancelář bez papírů” je meta, které ovšem není vůbec snadné dosáhnout. Ale to nevadí. Už jen snažit se o něco podobného vzbudí ve vašem okolí rozruch. V Lamaelu bezpapírovou kancelář podporujeme, seč nám síly stačí. Vzal jsem nejdůležitější výhody a nevýhody, které takový přechod přináší. Porovnejte sami.

Výhoda: ušetříte. Nevýhoda: zákaznické návyky

Ukládat dokumenty na cloudu je obrovsky výhodné. Ušetříte spoustu peněz, protože najednou nemusíte tisknout, nemusíte kupovat papír, náplně do tiskáren, tiskárny, kopírky, skartovačky.

Ušetříte i za pronájem kanceláře, protože si najednou vystačíte s menší. Zaplatit si cloudový systém, případně přístup na vzdálené disky je oproti tomu velmi malý náklad.

Nevýhodou je určitě to, že spousta lidí na tento koncept ještě není připravená. Ostatně když vkročíte do obchodu, kde si například objednáváte zboží jen prostřednictvím tabletu, jaké to ve vás vzbudí pocity?

Výhoda: rychlost. Nevýhoda: hackeři

Najít informaci, která je vytisknutá na jednom z tisíců papírů a uložená v jednom z desítek šanonů trvá klidně pár desítek minut. Pokud máte všechno uložené online a máte k tomu i snadný přístup, pak najednou začnete být o hodně efektivnější.

Najednou totiž začne celý tým fungovat jako na steroidech. Předtím věděl jen odpovědný zaměstanec. Na cloudu vědí všichni.

Bohužel toho ale často využívají hackeři, kteří se mohou snažit k vašim citlivým datům dostat. Proto byste určitě neměli podceňovat bezpečnost dat a pravidelně aktualizovat bezpečnostní systémy.

Výhoda: práce odkudkoliv. Nevýhoda: Potíže s připojením

Doba kancelářová je pryč. S cloudem nastupuje doba, která dovoluje vašim zaměstnancům pracovat klidně z druhého konce planety.

Tím, že nikdo nebude muset denně chodit nakoukávat do šanonů, ani vy nemusíte držet vaše zaměstnance v kanceláři. Sejděte se, jen když to je opravdu nutné. A zaměstnejte ty opravdu nejvhodnější.

Samozřejmě ale pokud se někdo z vašich lidí rozhodne pracovat z druhého konce světa, musí si pohlídat, že bude na místě s internetovým připojením a že jeho hardware nebude dělat potíže. Stává se to stále méně častěji, ale technika zkrátka může někdy pozlobit. Takže radši před cestou nakousněte nové jablko. 🙂

Pošli to dál!

Martin Pavlík

Zakladatel a majitel ve firmě QUITEC s.r.o., tvůrce projektu Lamael. Miluje nové technologie a jeho zálibou je zjednodušování podnikání, práce a života pro dosažení vyšších zisků, více radosti a osobního štěstí.

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: