Chcete oslovit stovky až tisíce potenciálních zákazníků a proměnit je v platící klienty? V tom případě bude marketing váš nejlepší přítel a pravá ruka. Měli byste se s ním důkladně seznámit, promyslet možné strategie a porozumět zákazníkům. Dnes společně uděláme první krok, když vám prozradíme, jak zákazníky dělíme a jak k jednotlivým typům přistupovat.

Cílem marketingu je zachytit potenciální zákazníky a přimět je k nákupu vašeho produktu nebo služby. Natrefit můžeme na zákazníky rozhodnuté, nerozhodnuté a nevědomé. Pojďme se podívat, jak z nich udělat zákazníky reálné.

Rozhodnutí zákazníci

Firmy nejčastěji cílí na zákazníky, kteří už jsou připraveni nakoupit. Na zákazníky, kteří potřebují vyřešit konkrétní problém, a tudíž hledají konkrétní produkt či službu. To jsou tzv. zákazníci rozhodnutí. Cílit jenom na ně je ale veliká chyba, protože tvoří zhruba jen 5 % z celkového počtu potenciálních nakupujících. Navíc u nich čelíte obrovské konkurenci a oslovení „rozhodnutých zákazníků“ je ve finále velmi nákladné. A to i přesto, že jejich označení jako „rozhodnutí“ mohlo implikovat, že to celé vlastně bude hračka. 

Marketing cílený na tyto spotřebitele se vyplatí ve chvíli, kdy chcete okamžitý prodej a máte dostatek kapitálu, který můžete do vložit do reklamy. V tom případě se směle vrhněte na PPC marketing

Tip: Podívejte se na 7 tipů, jak trvale zvýšit návštěvnost webu a získat zákazníky.

Nerozhodní zákazníci

Nerozhodní zákazníci také vědí, že mají nějaký problém a chtějí ho řešit. Jenže ještě neví jak. Nehledají tedy konkrétní produkt nebo službu, ale zkoumají, jaké jsou vůbec jejich možnosti. A tady nastupujete na řadu vy s marketingem, který necílí přímo na prodej produktu, ale spíše na osvětu a informovanost. 

Zkrátka potenciálním nakupujícím nahodíte udičku s tím, že jim poradíte, jak se jejich problém dá vlastně řešit. Poté zaseknete a nabídnete jim konkrétní produkt, který je pro toto řešení nezbytný. Nebo je můžete pozvat na webinář či workshop, kde je s řešením problému seznámíte důkladněji. Tím vzbudíte jejich důvěru a vybudujete vzájemný vztah. Dobrým postupem je i psaní blogových článků, kde zákazníkům dáváte užitečné rady a tipy (jako my teď vám), které se mohou proměnit v prodej vaší služby či produktu. 

Tip: Pokud chcete zákazníky opravdu zaujmout, musíte být především originální a autentičtí. Budujte svou značku. Jinak zapadnete v hromadě dalších reklam a ničeho tím vlastně nedocílíte.

Nevědomí zákazníci

Nevědomí zákazníci ani nevědí, že nějaký problém mají. Natož aby věděli, jak ho řešit a sháněli se po konkrétních produktech. K získání těchto spotřebitelů je vhodnou marketingovou strategií komunikovat a budovat vztahy na obecnější úrovni. Ideální je obsahový marketing. Tvořte zajímavý obsah, který vaše potenciální zákazníky zaujme, pobaví je, vzdělá je, dá jim nějakou radu apod. Zákazníci si vás zapamatují a až budou shánět konkrétní produkt, vzpomenou si na vás. 

Navíc si díky tomuto obsahu mohou uvědomit, že ve skutečnosti nějaký ten problém přeci jen mají. Že díky vašemu softwaru na organizaci práce vlastně ušetří spoustu času, který mohou strávit s rodinou, nebo že by mohli díky vašemu kurzu překonat svá limitující přesvědčení, umlčet vnitřního kritika a pustit se do věcí, které vždycky chtěli udělat. 

Tip: S některými zákazníky nemá smysl ztrácet čas. Podívejte se, jakým 5 typům zákazníků se vyhnout obloukem.

Dlouhodobá strategie

Klíčem k úspěšnému marketingu je především jasná a ucelená strategie a na jejím základně dobře volená komunikace se zákazníky. Nejen o ní bychom mohli klidně napsat celou knihu… Ale počkat! My jsme to udělali. V knize Evoluce v podnikání, kterou v těchto dnech finišujeme a co nevidět spustíme její prodej, se dozvíte vše o úspěšném podnikání, ke kterému marketing neodmyslitelně patří.

Vidíte, třeba jsme vás teď pomohli nasměrovat na vyřešení vašeho problému s kariérou nebo už rozjetým podnikáním. Zabralo to? Pokud ne, nevadí. Ale pokud jste lační dalších marketingových a podnikatelských poznatků, sledujte nás na sociálních sítích, ať vám nic – především vydání naší knihy – neunikne.

Související témata

Související články

Jak zvýšit povědomí o značce a zadarmo? Využijte UCG

Jak zvýšit povědomí o značce a zadarmo? Využijte UCG

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}