Toto je první článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.

Celkově se můžete těšit na 13 článků naplněných informacemi o funkcích, které tyto aplikace nabízejí, v přehledném a jednotném formátu, a nakonec se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.

O srovnávání projektových nástrojů

Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.

Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku nebo LinkedInu. Chybí vám nějaká funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.

 

 

První dojem z Lamaelu a z Trella

Na první pohled najdete drobný rozdíl ve vizuální stránce. Trello umožňuje nastavit si na pozadí jednotlivých nástěnek různé barvy a obrázky, zatímco Lamael má předdefinovanou modrou barvu pro všechny pracovní plochy. Faktem ale je, že při dlouhodobé práci nerozptyluje modrý podkres vaši pozornost a nebolí z něj oči.

Obě aplikace vám poběží ve webovém prohlížeči i jako aplikace v telefonu. „Zabydlení se“ je pro uživatele u Lamaelu i Trella jednoduché. Trello si nainstalujete jako prázdný pracovní prostor, ve kterém si následně vytvoříte vlastní systém pro uspořádání obsahu v rámci tzv. Nástěnek (můžete si vybrat i z několika připravených šablon v angličtině). Lamael má pro uživatele naopak připravenou šablonu organizace všech typů záznamů, takže vaším úkolem je pouze roztřídění vlastní agendy do připravených 13 funkcí.

 

Uživatelské prostředí a jazyk

Lamael je český software, takže veškerý obsah, návody a podpora jsou k dispozici v češtině. Aplikaci Trello oproti tomu vyvinula zahraniční společnost, ale ačkoli má pro náš trh jazykovou mutaci, takže uživatelské prostředí je převážně v češtině (nástěnky, kalendář, popisky karet), některé komplexnější návody v českém jazyce schází.

Trello sází na rozdíl mezi placenou a neplacenou verzí, všechna vylepšení a dodatečné funkce získáte až po upgradu z free verze. Lamael poskytuje rozhraní v plném rozsahu všem, ať mají aktivované předplatné nebo bezplatný přístup. Stropem u free verze je počet záznamů v uživatelském účtu.

 

Struktura karet

Společným znakem obou aplikací je správa obsahu v kartách, na které dokážete kromě textu přidat i přílohy, checklist, termín, zodpovědnou osobu nebo štítek. Lamael navíc podporuje přepnutí do zobrazení záznamů v seznamu, ke kterému patří filtry pro vyhledávání v položkách.

V Trellu používáte pro různé části práce jednotlivé nástěnky, na kterých vytvoříte tematické sloupce a do nich vkládáte karty s obsahem.

Struktura karet v aplikaci Trello

 

Pokud například řešíte marketing a prodej, pak v Trellu nejspíš budete používat dvě různé nástěnky.

Nástěnka v aplikaci Trello

 

Obdobou nástěnek v Trellu jsou u Lamaelu funkce v horní liště (hlavním menu), mezi kterými přecházíte podle toho, čemu se právě chcete věnovat (kalendář, e-mail, úkoly atd.). Pokud v Lamaelu pracujete na úkolech z marketingu a obchodu, budete pravděpodobně přepínat mezi funkcemi „Obchod“ a „Projekt“ nebo „Úkoly“.

Nástěnka v aplikaci Lamael

 

Je velmi užitečné, že Lamael si při přecházení mezi funkcemi „pamatuje“ stav, ve kterém jste opustili pracovní plochu předchozí funkce, po návratu tak jednoduše navážete na rozpracované úkoly.

 

Podpora a návody

Pro Lamael najdete veškeré návody a podporu v češtině. Navíc návody ke každé části Lamaelu jsou ve formě komentovaného videa a spustíte je přímo v aplikaci u každé funkce.
Okna karet na nástěnkách v Trellu mají české popisky, ale žádné oficiální návody k používání Trella v češtině nenajdete. Veškeré informace o dostupných vylepšeních nebo automatizacích jsou pouze v angličtině.

 

Funkce Trella, které si oblíbíte

Detail otevřené karty v Trellu je graficky velmi pěkně zpracovaný, má přehlednou jednotnou strukturu a pevné pořadí obsahu (nadpis, popis, seznam, aktivity atd.). Karty lze jednoduše přetahovat mezi sloupci a označovat barevnými štítky, které se zobrazí i na náhledech karet ve sloupcích (stejně jako poměr mezi naplánovanými a splněnými úkoly v checklistu na kartě).

 

Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc

Na Lamaelu je nejlepší provázanost všech jednotlivých funkcí, to znamená, že když si do kalendáře přidáte časový blok strávený prací na úkolu, automaticky se vytvoří výkaz hodin, ze kterého na pár kliknutí vytvoříte a odešlete fakturu. Díky provázanosti úkolů a projektů také dokážete sledovat časovou náročnost svých zákazníků a plánovat i alokaci lidských zdrojů. V tomto článku již bylo zmíněno, že Trello používá barevné štítky, Lamael umožňuje vytvořit navíc i štítek ve formě klíčového slova nebo fráze, což umožňuje mnohem snazší a přesnější vyhledávání. Další nedocenitelnou „vychytávkou“ jsou audio poznámky – místo zapisování nápadů je jednoduše nadiktujete.

 

Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy Trello?

Trello vám dobře poslouží, pokud hledáte prostor ke sdílení informací v týmu a přidělování odpovědnosti za dílčí úkoly. Zvládne evidenci a plánování práce i hlídání termínů. Dokážete v něm simulovat i obchodní pipeline, pokud vymyslíte způsob, jak ji napasovat do karet, který vám bude vyhovovat. Jestli ale hledáte nástroj pro komplexní řízení projektu včetně automatizovaných procesů, musíte s Trellem propojit další aplikace pro fakturaci, e-maily, time tracking, správu databáze kontaktů atd., a to umožňují až placené verze.

Lamael poskytuje oproti Trellu veškeré funkce potřebné pro chod projektu nebo firmy v jedné aplikaci. To znamená, že tu vyřešíte zadávání a kontrolu úkolů, projektové řízení včetně evidence nákladů a zisku, time management a time tracking až po fakturaci přímo z aplikace. Také správa obchodních příležitostí má v Lamaelu svou samostatnou funkci včetně automatizované pipeline a databáze kontaktů. Vedle celého obsahu stojí interní firemní chat a nástěnka, které podporují komunikaci a spolupráci v týmu.

Hlavní rozdíl mezi lamou a huskym je v rozsahu možností využití. Trello má velké množství dostupných doplňků, které ale není možné používat v češtině a orientace v nich není úplně jednoduchá. Lamael naopak nemá žádné uzamčené funkce a je velmi intuitivní.

Doufám, že vám tento článek poskytl základní představu o obou aplikacích. Příště se můžete těšit na srovnání Lamaelu a Asany.

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

85 % zaměstnanců chce flexibilitu: Hybridní práce jako jeden z trendů roku 2024

85 % zaměstnanců chce flexibilitu: Hybridní práce jako jeden z trendů roku 2024

Jak udržovat pořádek ve své firmě? Fulltextové vyhledávání v Lamaelu vás zachrání

Jak udržovat pořádek ve své firmě? Fulltextové vyhledávání v Lamaelu vás zachrání

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}