Vánoce jsou jediným obdobím v roce, kdy lidé utrácejí opravdu ve velkém. Za poslední roky to bylo více než 50 miliard korun. 38 % lidí přitom začíná s vánočními nákupy už v říjnu. Připravte svůj e-shop na toto období a vytěžte z Vánoc maximum. V článku vám ukážeme, jak na to. 

Začněte včas 

Téměř polovina lidí nakupuje dárky už od října do konce listopadu, aby všechny dorazily včas. Nad strategií, kterou zvolíte na letošní Vánoce, tedy můžete přemýšlet už během srpna. V září si zvolte určitý cíl, kterého chcete tento kvartál dosáhnout. Ať už je to vyprodaný sklad, nebo konkrétní obrat, rozhodně by měl být dosažitelný. Následně se rozhodněte, zda se chcete v marketingu následující měsíce zaměřit pouze na adventní čas a Vánoce, nebo využijete i jiných akcí a svátků – například Halloween či Black Friday.  

Zvolte vhodnou strategii 

Kdo je vaše cílová skupina a co jí můžete v předvánočním období nabídnout? Zamyslete se nad tím, kde se vaše publikum nejvíce pohybuje a vyberte několik kanálů a aktivit, na které se zaměříte. Propagovali jste doteď své produkty skrze sociální sítě? Pak svou vánoční kampaň směřujte na tento kanál. Vytvořte reklamní bannery s vánoční tematikou, vrhněte se na PPC reklamy a pokud to má smysl, věnujte se i off-line reklamě. Vsaďte na více kanálů, zároveň by ale měly být v souladu s vaší dosavadní marketingovou strategií. Pokud tedy například vůbec nevyužíváte sociální sítě, nebude moc efektivní s nimi začínat jen kvůli Vánocům. 

Emoce prodávají 

Úspěšné vánoční kampaně vyvolávají v lidech silné pocity. Vánoce jsou obdobím míru, kdy člověk zapomíná na všechny problémy a užívá si společný čas s rodinou. Lidé o Vánocích věří na zázraky, jsou k sobě milejší a tolerantnější. Jak svou reklamou zapůsobíte na city lidí? Vyprávějte příběhy. Storytelling je jedna z nejefektivnějších strategií. Pracujte s motivy, které se lidí dotknou a spustí lavinu pozitivních emocí. Když v lidech dokážete vyvolat silnou reakci, rozhodně si vás zapamatují, a pokud u vás nenakoupí hned, vrátí se. 

Buďte kreativní a připravení 

Fantazii se meze nekladou a během Vánoc to platí dvojnásob. Každý rok můžete vidět přehlídku nápadů – některé si získají srdce zákazníků hned, jiné se šíří za účelem pobavení. Cíl vyvolat emoce ale splňují. Nebojte se být kreativní, neexistuje vhodnější období. Optimalizujte svůj web, aby se na něm uživatelé snadno orientovali. Připravte výhodné balíčky produktů, které mohou posloužit jako vánoční dárky. Oblíbený je také wish list neboli seznam přání, svým zákazníkům ho nabízí například Amazon. Jde o to, že si lidé na vašem e-shopu mohou označit produkty, které by si přáli. Seznam si pak zobrazí jejich blízcí a vrhnou se na vánoční nákupy. 

Štědrým dnem to nekončí 

Největší nákupní šílenství sice probíhá do 23. prosince, hned po svátcích ale začíná nákupní maraton. Lidé totiž loví produkty v povánočních slevách. Následují novoroční oslavy a během dalšího kvartálu se využívají poukazy a peníze, které sloužily jako dárek k Vánocům. Nepodceňte tedy své skladové zásoby a s vánoční kampaní připravte i tu novoroční.  

Využijte vánočního období ve svůj prospěch a dosáhněte vytoužených cílů. Kam dál? Možná by vás mohlo zajímat, jaké jsou trendy v marketingu v roce 2022.  

Související témata

Související články

Jak zvýšit povědomí o značce a zadarmo? Využijte UCG

Jak zvýšit povědomí o značce a zadarmo? Využijte UCG

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Tohle potřebujete vědět: Jak předejít syndromu vyhoření?

Marketingový model AIDA vám přinese nové zákazníky

Marketingový model AIDA vám přinese nové zákazníky

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}